nieuw laptop of 2e hands MacBook Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaIRC

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Hallo allemaal,

ik had laatst al een topic gemaakt van het aanschaffen van en nieuw laptop heb nu wat geld bij kunnen sparen.

Nu heb ik de mogelijkheid om een Macbook Pro 15 "" i7 te kopen voor 800 euro is dit handig of wordt het aangeraden om van de winkel een te aanschaffen (met garantie).
Dus dan wordt het geen MacBook pro maar dan een ander merk voor die prijs vanwege hoge prijzen van MacBook nieuwwaarde.
De MacBook is nog goed in staat alleen dus geen garantie, maar wel een Apple Macbook pro.

Graag hoor ik hier de meningen over.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik nooit voor een MacBook kiezen maar goed, dat is een (zeer sterke) persoonlijke voorkeur.

Ik ben bang dat ik op een Macbook nooit alles kan doen wat ik nu o een laptop doe bij gebrek aan de juiste software.

Je betaalt veel voor de "feeling".... bij een MAC. En qua onderdelen is het altijd niet beter... ik heb in de MAC van mijn zoon al een keer een harde schijf moeten vervangen...stuk.... Dat zijn gewoon dezelfde harde schijven als in een "normale" laptop... en die gaan ook af en toe stuk..
En reparaties aan een MAC zijn ontzettend duur....
Mijn zoon had een keer het moederbord stuk en had toen nog officieel maar 1 jaar garantie van Apple. Ik zeuren dat dit in de EU helemaal al niet meer mocht.... en ik ben de hele avond in de winkel blijven staan.... met sluitingstijd kon er nog wel wat gebeuren en na ca 3 weken kregen we hem terug... gerepareerd "onder coulance regeling"... :evil: . ...... anders had zo'n moederbord reparatie ca 900 euro gekost.... Oja... een nieuwe kostte in die tijd ca 1400 euro... (ca 3 j geleden).

PS: als je dan graag MacOS wilt draaien op een gewone laptop... zoek eens uit op welke betaalbare laptop dat goed kan... Kies dan wel voor een Intel CPU, bij AMD's CPU's lukt 't bijna nooit..

Laatst bewerkt:
Hallo,

bedankt voor uw reacties, dus de mac wordt sterk afgeraden.

Als een keer een leugen verteld wordt dan is het een leugen.
Als twee keer een leugen verteld wordt dan reist er twijfel.
Als drie keer een leugen verteld wordt dan is het waar.

Zo ervaar ik het als men weer eens euforisch wordt over apple producten.
Ik sluit me volledig aan bij andre@home.
Apple is een geloof.
Ik ben geen M$ fan, maar een os schrijven dat overal op draait is wat anders dan een os bewerken dat dan ook nog eens alleen op/met geselecteerde hardware loopt.

MS is ook niet ideaal en als je niet aan bepaalde Win-software vast zit, dan kun je prima Linux Mint of zo installeren.
Pas nog gedaan bij mijn zwager op zijn ca 9 j oude pc. Draait probleemloos, alle hardware werd herkend, prima alternatief voor XP. Menu's zijn zeer toegankelijk en er zijn zelfs Linux versies die qua desktop en menu opzet net op Windows lijken... bij een snelle blik... zie je amper verschil.
MacOS: "kenners" zeggen dat het allemaal zo makkelijk werkt. Om eerlijk te zijn werk ik daar te weinig mee en door mijn Linux ervaring, kan ik met alle OS'en overweg, dus ben geen goede graadmeter. (MacOS is op de achtergrond lid vd Unix family.. en dat zit weer in de buurt van Linux..).

Ja linux kan een goed alternatief zijn. Veel gratis software, zo te installeren.
Alleen niet op de nieuwste hardware. Daar moet eerst nog code voor geschreven worden.
Afhankelijk van de distributie merk je dat er meer of minder kennis nodig is voor installatie en onderhoud.

Hier een uiterst tevreden MacBook pro 15 i7 gebruiker.
Windows leuk maar software is veel te duur.
Os x perfect en voor de Windows software heeft Apple wel een alternatief.
Waar wil je de Mac voor gaan gebruiken?
Hoe oud is deze Mac ?

O ja iedereen heeft zijn eigen voor en tegens maar het is wat jij wilt daar kan niemand jou een advies ingeven.

Je kunt ook Linux op die laptop zetten.... het meeste is gratis...
http://store.apple.com/nl/buy-mac/macbook-pro
Tja minder dan dat geld kun je ook een hele leuke non Mac laptop kopen met vergelijkbare of betere specs.
Het gewoon de feeling of het geloof.... en heb je dat er voor over... koop dan een Mac....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan