Internet op mobiel via laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myzz

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2013
Berichten
6
Hoi allemaal,
Ik had geen idee in welke forum dit bericht thuishoorde, ik hoop dat ik goed gegokt heb door het hier te plaatsen. :)
Ik woon sinds kort op kamers in een huis waar geen wifi is, maar internetkabels. Mijn laptop kan dus gewoon aan gratis internet, maar mijn mobiel niet en mijn mobiele telefoonkosten worden dat een beetje zat. :)
Nu vroeg ik me af: is er een mogelijkheid om mijn smartphone aan mijn laptop te koppelen en zo toch nog op een beetje fatsoenlijke manier te kunnen internetten op mijn mobiel?
Alvast bedankt!
Myzz
 
Je kunt een Switch op die kabel aansluiten en vervolgens de laptop met een kabel aan de Switch koppelen. Daarnaast kun je dan een Acces Point aan de Switch hangen om Wifi te krijgen in je eigen kamer.
Switches en Acces Points zijn er in allerlei soorten, maten en prijzen.
Even met Google naar zoeken dus.

Een andere mogelijkheid schijnt dit te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee:
http://www.hercules.com/nl/legacy/bdd/p/33/hercules-wifi-usb-transmitter-hwgusb2-54v2-ap-/
 
Laatst bewerkt:
Dit probleem kun je gemakkelijk oplossen met een router.

je kunt ze soms ook tweedehands kopen op marktplaats ofz

of nieuw

http://www.centralpoint.nl/wlan-acc...ctlistingads&gclid=CLiO2pL9o74CFfQQtAodJhMAmA

hoe het werkt:

je stopt een LAN-draad in de router op de plek waar modem bij staat

vervolgens zie je een nieuw netwerk bij je wireless verbindingen

daar maak je verbinding mee en als het goed is heb je dan wifi voor al je apparaten

veel succes!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Nog een andere manier (maar dan moet wel de laptop aanstaan als je wifi beschikbaar wilt stellen aan de smartphone én het netwerk dat je nu bedraad krijgt mag niet het 192.168.0.x netwerk zijn) is het gebruik van Internet delen (ook wel Internet Connection Sharing (ICS) genoemd).
Daarbij maak je dus een soort wifi hotspot van je laptop, dus je deelt de bedrade (Internet-)verbinding via de wifi adapter die (ook) in je laptop zit.

Natuurlijk is een draadloze router eenvoudiger en verder hoeft dan de laptop niet aan te blijven staan etc.

Tijs.
 
Hey allemaal, thanks voor jullie tips!
Ik heb het nu op delen staan, maar met mijn mobiel gebeurt nog niet zo veel... ik zie het ook nog niet verschijnen bij de wifi. Ik heb dus het idee dat ik zwaar wat verkeerd doe, ofzo? :(
Myzz
 
Je bedoelt dat je ICS ingesteld hebt, nu?
Welke handleiding heb je daarbij gebruikt?
Doe ook wat schermafdrukken erbij, van wat je hebt ingesteld.

Tijs.
 
Met alleen het delen, of het inschakelen van ICS zorg je er nog niet voor dat de laptop als WIFI zender werkt.
 
Alternatief voor ICS is (bijv.) VirtualRouter
a. Eerst checken of de wifi adapter van de laptop voorkomt op de supported wifi adapter-lijst: link
Staat je wifi adapter niet op die lijst:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k netsh wlan show drivers > wlantxt.txt && notepad wlantxt.txt
Zoek in Kladblok naar de regel "Gehost netwerk ondersteund:". Staat daar "ja" achter dan zou het evengoed toch kunnen werken.
b. Indien VirtualRouter voor je kan gaan werken: Eerst de ICS instellingen terugdraaien en daarna pas VirtualRouter installeren en instellen/gebruiken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan