Opnemen op twee DVD-recorders tegelijkertijd (Pionier dvr-555h)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Margo777

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2014
Berichten
7
Goedendag,

Ik wil het volgende doen: Opnemen op de harde schijf van een DVD-recorder (Pionier dvr-555h). EN... op die opnemende DVD-recorder een andere DVD-recorder (ook Pionier dvr-555h) aansluiten en bij deze tweede DVD-recorder opnemen op een DVD. (dus een soort van 'doorlussen' en op beide tegelijkertijd opnemen; de eerste op harde schuif, de tweede op DVD)

De aansluitingen gaat goed. (heb ik het idee...)

Maar ik mis iets, want op de opgenomen DVD staat nu alleen een zwart scherm en geen geluid. Ik vermoed dat het met de instellingen te maken heeft, maar ik weet niet wat (en waar) ik dan iets moet wijzigen in de instellingen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hartelijk dank alvast.

Hart. groet.
 
Onderwerp verplaatst naar de juiste afdeling
 
Het eerste wat bij me op komt is hoe lus je door?
Daarna kun je de doorgeluste recorder op de tv aansluiten en kijken wat hij laat zien?
Als je daar niet het programma ziet wat je wilt opnemen lijkt het me moeilijk.

Als je nu de eerste recorder op dvd laat opnemen en de tweede naar de hdd? Lukt dat?

Zo op afstand denk ik dat je de zenders op de tweede niet goed ingesteld of gekozen hebt.
 
Goedendag,

Bedankt voor het meedenken!!

Dat denk ik zelf ook, dat ik op de tweede DVD-recorder niet je juiste zender heb. Maar de zenders die er zijn (L1, L2, L3, Ned1,...), geven allemaal geen beeld. --> Dus, wat dan??? Ik weet het niet. Heeft u een idee?

TV-scherm aansluiten op de tweede DVD-recorder had ik gedaan; dat geeft een zwart beeld.

De volgorde (eerste harde schijf, op tweede DVD) is bewust; Op die manier kan de DVD er eerder uitgehaald worden en wordt op de harde schijf toch alles opgenomen. Voor het gewenste gebruik, is deze volgorde van belang. Van de DVD moet namelijk direct een copietje gemaakt kunnen worden.

De aansluiting zou goed moeten zijn. Van camera naar eerste DVD-recoreder (aansluiting voorzijde; neemt goed op). Van de eerste DVD-recorder (vanaf achterzijde) naar tweede DVD-recorder (aansluiting voorzijde; idem als bij eerste DVD-recorder).

Ik hoop dat u/iemand mij kan helpen.
Heel erg bedankt alvast!!!!
 
Je hebt de vraag nog niet beantwoord, hoe je de recorder doorgelust hebt. Vertel dat ook even. Kan van wezenlijk belang zijn.

Ik heb geen ervaring met Pioneer, maar ik zou zeggen de boel resetten en opnieuw installeren.
Dan worden de zenders opnieuw opgezocht en vast gelegd. Daarna kun je de volgorde nog aanpassen.

Je kunt het ook handmatig doen en bv zo lang zoeken bij ned1 tot dat je daar de juiste frequentie gevonden of ingegeven hebt en dus beeld hebt.
Het is verstandig de tv tijdens die procedure tijdelijk op die recorder aan te sluiten.

Maar eerst even vertellen hoe er doorgelust is.

Laat horen of het gelukt is.
 
Laatst bewerkt:
Goedendag.

Het doorlussen van eerste naar tweede DVD-recorder:

Bij eerste eruit aan achterzijde: Output. Rood en wit dus de middelste regel en zwart (s-video) de onderste van de twee zwarte. Allemaal in het vakje (het omlijnde) van Output.

Bij tweede aan voorzijde erin: rechterzijde (heet input 2). Ook daar rood, wit en zwart/s-video.

Via input select had ik gezocht naar de juiste zender (waren er maar een stuk of 5 of 6), maar geen van allen geeft beeld/of geluid.
(de eerste DVD-recorder (die ik nu gebruik) staat altijd op L2 en dat gaat goed.)

(ik zou op de tweede recorder de Input 3 aan de achterzijde misschien eens moeten proberen. ?)

Ben benieuwd naar je reactie.
Bedankt alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan