2 Providers en Outlook 2013.

Status
Niet open voor verdere reacties.

coenraad

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Berichten
3.631
Beste medehelpers,
kom vaak zelf uit de problemen, maar hier sta ik voor een raadsel.

Ben mijn schoonzus aan het helpen met het instellen van de mailcliënt Outlook 2013.

2 Providers te weten Ziggo en Planet ( KPN ) Planet wordt alleen gebruikt voor het ontvangen van mail, Ziggo voor het verzenden ervan. Dit vanwege het feit dat haar relaties over dit adres beschikken ( Planet ).
Heb excact de oude instellingen overgenomen van Outlook 2003 maar dit werkt dus voor geen meter. Na eindeloos "googlen" ben ik nog geen steek verder:evil:

Heb geen idee wat ik over het hoofd zie.
Ziggo is een fluitje van een cent.
Maar bij de oude instellingen staat voor Ziggo uitgaande mail.
Bij Planet binnenkomende mail. In het gedeelte waar je je server instelt.

Het merkwaardige is dat bij de oude instellingen bij de servers nog Home en Kpn/planet staat. Terwijl dit nu op Ziggo en KPN moet zijn.
Deze instellingen werken perfect, maar dat is een XP machine en ben het migreren naar een Windows 7 machine. Je begrijpt waarom.

Iemand hier ervaring mee ;)
 
Je kunt 2 accounts maken. Ik ga ervan uit dat de pc op Ziggo zit dan hoef je voor smtp.ziggo.nl geen password in te vullen.

Account 1 (standaard)
Naam / myname@kpnplanet.nl
gebruiker + password van kpnplanet invullen
pop3 van kpnplanet, smtp van ziggo
antwoordadres: myname@kpnplanet.nl

Account 2
Naam / mijnnaam@ziggo.nl
gebruiker + password van ziggo invullen
pop3 van ziggo, smtp van ziggo
antwoordadres: myname@kpnplanet.nl
 
Hallo Bron,
bedankt voor je antwoord.

De oplossing die je aandraagt gaat niet op, ikzelf heb op een cliënt wel 5 accounts zitten.

Daar het KPN gebeuren alleen voor het ontvangen van de mail bedoeld is ( kan niet mee verzonden worden ) kan ik dus ook geen apart compleet account aanmaken. Dit wordt op de e.o.a. manier doorgelust door Ziggo.

Archieven, adresboek en nog wat data heb ik wel overgezet, maar ik breek m'n hoofd dus over het integreren van 2 providers in een cliënt.
 
De smtp servers van beide accounts zijn smtp.ziggo.nl , dus versturen van email gebeurt altijd via ziggo.
Voor het ontvangen (pop3) is het ene acount van kpnplanet en het andre van ziggo, dus de email van beide accounts wordt ontvangen.
Bij beide accounts is "Beantwoorden aan" ingevuld: naam@kpnplanet.nl zodat bij het beantwoorden de emails altijd naar dit account gaan.

Klopt dit niet met je vraag?
 
De oplossing die je aandraagt ga ik morgen zeker proberen.

Bedankt voor je hulp alvast.
Uiteraard laat ik weten of het gelukt is:)
 
Door omstandigheden ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om het probleem op te lossen.
Wordt vervolgd :(

Moet even reageren, vanwege het feit dat hij anders wordt aangepast. Maar het probleem ben ik nog niet aan toegekomen ;(
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bron, bedakt voor je hulp maar heb het uitbesteedt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan