get_current_user() Client side

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royzilla

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2014
Hee,

Kan iemand me helpen om de current user van de CLIENT SIDE te pakken en niet server side?

Dankjewel!

Ik vermoed dat je hier nog wel meer uitleg bij mag geven wil iemand er wat van begrijpen ;)

Ik wil de user naar voren halen maar dan de client side, ik werk met SQLSRV en als ik dit doe:
PHP:
$name = php_uname("n");
echo $name;

komt de server name.
maar ik wil de username. De naam van de gebruiker die op de pagina komt.
Dit is nodig voor een applicatie binnen een bedrijf.

Die moet je dus uit de database vissen of uit de sessie welke je voor het inloggen gebruikt

Tha devil, hij wilt de windows login opvragen.
Ik heb precies hetzeflde nodig in mijn project en met get_current_user() krijg ik de username.
Wanneer hij deze functie gebruikt krijgt hij 'SYSTEM' terug ipv 'username'.
Wanneer die deze opgevraagd heeft, dan gaat hij pas controleren of deze username ook in de database staat.

Daarom gaf ik ook al aan dat er meer uitleg vereist is ;)

Het is niet verwonderlijk dat die SYSTEM terug geeft, immers:
Code:
string get_current_user ( void )
Returns the name of the owner of the current PHP script.
http://us1.php.net/manual/en/function.get-current-user.php

Je zou eens in de $_SERVER-array rond kunnen neuzen of daar een bruikbare variabele tussen zit.

Ik acht de kans vrij klein aangezien PHP een server-side scripting taal is en dus in feite niet veel informatie over de bezoeker heeft.

Ik heb precies hetzeflde nodig in mijn project en met get_current_user() krijg ik de username.
Wanneer hij deze functie gebruikt krijgt hij 'SYSTEM' terug ipv 'username'.
Wanneer die deze opgevraagd heeft, dan gaat hij pas controleren of deze username ook in de database staat.

dus je maakt een bestand met naam
get_current_user.php tekens je het aanroept laat je hem zeggen
PHP:
<?php print get_current_user();?>

of je maakt een bestand
uvraagtwijgeven.php?actie=get_current_user

get_current_user.php tekens je het aanroept laat je hem zeggen
PHP:
if(isset($_GET['actie'])&& $_GET['actie']=='get_current_user')
<?php print get_current_user();?>

Tha devil met welke programmeer taal zou dit wel mogelijk moeten zijn dan? en op wat voor een manier?

In de $_SERVER-array staat niets bruikbaars dus?

Ik lees hier dat het waarschijnlijk met NodeJS mogelijk is.

Ik heb dit bekeken en het ziet er wel interessant uit, maar zou je me hier wat mee opgang kunnen helpen? want heb echt nog nooit van deze methode gehoord en weet dus ook niet hoe ik het moet toepassen.

Alvast bedankt!

Helaas is mijn kennis van NodeJS nog te beperkt om hier een fatsoenlijk antwoord op te kunnen geven.

Wellicht is er een andere gebruiker die je op weg kan helpen of probeer zelf wat informatie te vinden hoe het in elkaar steekt. :)

Dankjewel voor je reactie, ik heb het uitgevoerd maar ik krijg de naam van de server en de naam van me systeem(computernaam). Hierdoor krijg ik dus niet de username waarmee de gebruiker inlogt op het systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan