DVD-speler koppelen aan monitor (of tv?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2014
Berichten
4
Is er een type dvd-speler beschikbaar die zowel audio (muziek) als dvd's kan afspelen op een van luidsprekers voorziene monitor? En heeft deze dvd=speler ook een usb-uitgang waarmee een externe harde schijf kan worden aangesloten, die ook weer films en muziek kan tonen op de monitor met ingebouwde luidsprekers. M.a.w., is het aansluiten van een dvd-speler op een aan de wand bevestigde monitor, voorzien van luidsprekers, voldoende om zowel film, foto's en muziek te kunnen afspelen. Is het onderling verbinden van deze beide apparaten toereikend voor dat effect of moet er nog een extra omzettings- of conversie'ding' tussen? (Of moet je dan een tv aanschaffen of is er geen verschil tussen een monitor en tv vwb mijn gebruiksdoel? Met dank voor hulp!
 
Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Vraag verplaatst naar de juiste afdeling.
 
welke monitor heb je? en welke dvd-speler had je in gedachten?
 
Beide heb ik nog niet aangeschaft, juist omdat ik twijfel of het wel kan.Ik zie dvd-spelers van ca 50 euro met zowel alle soorten afspeelmogelijkheden als een usb-ingang. Als monitor dacht ik aan een ca 60 cm diagonaal scherm, maar wellicht moet dat toch gewoon een tv van die afmeting zijn. Het gaat om het ophangen van een scherm in een kleine fitnessruimte waar mensen dan óf een dvd in de speler stoppen óf een extern geheugen met muziek of eigen films via de usb aansluiten en afspelen. Ik denk dat dat toch moet kunnen. Mooiste zou zijn als de dvd-speler ook nog aansluitingen heeft voor een extra paar luidsprekers als de speakers in het scherm te magertjes blijken te zijn. Dank voor reactie!
 
dan kan er mijns inziens beter een TV worden aangeschaft, aangezien deze over alle (nodige) aansluitingen beschikt.
Wellicht is het ook handig om te zien of er een geluid UITgang op zit, ivm het aansturen van speakers (al dan niet met versterker)
 
Dus klopt mijn vermoeden dat je een dvd-speler niet zonder meer kunt koppelen aan een monitor; dat het afspelen van films, video's, foto's en/of muziek dan niet zomaar plaats vind?
 
Het zou in principe wel kunnen (denk ik) , maar op een TV heb je meer ingangen, daar kun je de PC evt óók nog op aansluiten, op een monitor is dat meestal maar 1, en dan moet je stekker wisselen van welke bron (PC, dvd) je wilt laten zien ..
Een monitor is in dit geval minder handig ...

En anders moet je het gewoon proberen (ergens in een winkel..)
 
Beste Whittey,
dat laatste woord in mijn vorige vraagstelling moet nog een t krijgen...
Hartelijk dank voor alle info; je legt het begrijpelijk uit voor een leek als ik en weet nu wat te doen! Beste groet, Thé.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan