Nieuwe hackintosh

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo98

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2012
Berichten
124
hallo,

ik wil een nieuwe pc, vooral omdat ik dan mac os x kan draaien.
mijn systeem die ik nu gebruik is:
-AMD FX-6100
-Team Elite DDR3 8 GB ram 1333MHZ
-ASUS M5A78L LE moederboord
-HD5770 videokaart.

en ik zou graag dit willen aanschaffen http://azerty.nl/winkelma...amp;product[249851]=2

heeft iemand tips? ik wil max 700 uitgeven.
OS X snel kunnen draaien.

Of kan ik beter via iUsed of macbizz eentje kopen.
ook heb ik al via marktplaats een hackintosh met scherm gevonden: http://www.marktplaats.nl...8c624&previousPage=lr

alvast bedankt.
 
Heb je op een pc al eens mac gedraaid?
Je beide links doen het bij mij niet.

Hoe zeer ik ook de voorkeur voor AMD heb, ik heb begrepen dat je een i5 moet hebben om mac te draaien

Succes er mee
 
Hallo,

Het is zeker mogelijk om OS X op een AMD systeem te draaien (zie mijn YouTube channel) maar het is aangeraden om een Intel systeem te nemen voor stabiliteit.
Kijk anders even op forums gericht op Hackintosh, daar kunnen ze je waarschijnlijk wat beter helpen met het uitkiezen van hardware.
Trouwens, zoals kostenzer al zei, je links werken bij mij ook niet.

Succes
Woellie123
 
Er zijn tools om MacOS op een AMD werkend te krijgen, is mij niet gelukt, dus ik heb er Linux op gezet, wel vrijwel probleemloos.
Ga dus iig voor een Intel CPU en zoek op de speciale forums die er zijn of er nog andere hardware voorkeuren/eisen zijn.
Met een beetje Googlen heb je die forums zo gevonden....
 
ja zeer goede filmpjes, morgen maar proberen of het werkt op mijn systeem (AMD FX-6100)
 
Let wel op, mijn filmpjes zijn gebaseerd op mijn systeem, en werken daarop.
Als je een ander moederbord hebt, kan het zijn dat je wat dingen moet veranderen, maar dit kan je in ieder geval helpen met de basics. (Het kan bijv. zijn dat je andere chipset "drivers" moet gebruiken.)
In ieder geval veel succes en laat maar horen als je het is gelukt of niet ;)

Woellie123
 
Je wilt een nieuw systeem, maar zet een link neer van marktplaats met een zwakkere videokaart en kleine harde schijf in een oude Apple G4 kast.
Nadeel van OS X op een PC draaien is de kennis. Je moet namelijk het een en ander elke keer aanpassen als er een nieuwe subversie van OS X uitkomt.

Wat is de reden om OS X te gaan gebruiken? Als je 700 euro tot je beschikking hebt, neem dan een nieuwe Mac Mini met extra geheugen (8Gb KTA Kingston). Wil je tweede hands, dan is MacBizz zeer aan te raden. Leapp is erg duur! Geen ervaring met iUsed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan