windows server 2008 r2

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 426837
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 426837

hallo forum/gasten/mensen/ict'ers
ik heb een vraag (alweer)
ik wil namelijk een windows server met gebruikers en een ip zoals 192.188.45.54
en wat is netasq?
kan ik dat ook gebruiken?
kan ik ook een asp homepage maken voor die server?
veel vragen ik hoop ook veel antwoorden...;)


alvast bedankt elimalkaas


titel was eigenlijk windows server 2012 r2
 
Installeer Windows Server, pas de computernaam aan naar bijv. SERVER01 en stel het IP-adres statisch in op 192.188.45.54.

Installeer vervolgens de rollen Active Directory Domain Services, DNS en DHCP.

Als je de server op afstand wilt beheren, kun je het beste de Remote Desktop-rol installeren of Remote Desktop Connection instellen.

Voor het publiceren van een ASP(.NET)-website kun je de rol IIS installeren en dan de website in de directory wwwroot plaatsen.

Bekijk ook eens deze video (Nederlandstalig): http://youtu.be/q_B3itWbABQ.
 
Laatst bewerkt:
oke
is er ook windows server 2012 32bit?
hoeveel kost dit eigenlijk
ik ben best nieuw hierbij namelijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, sinds Windows Server 2008 R2 zijn slechts nog 64-bitsversies van Windows Server beschikbaar.

Windows Server is wel duur, voor de Standard-editie ben je ongeveer € 600,00 à € 800,00 kwijt, terwijl de Datacenter-editie al snel aan € 5.000,00 zit. Je kunt dus beter even kijken of je (op een legale manier) aan een schijfkopiebestand kan komen, waarmee je een virtuele Windows Server-omgeving kan installeren in bijv. VMware Workstation.
 
Laatst bewerkt:
hij is klaar met downloaden ik ga morgen verder
 
Die link is voor de Enterprise-versie, dat is prima. Bij de installatie krijg je normaliter de keuze tussen een Core- en volledige installatie.
 
Ik zou gewoon de Enterprise-versie nemen. De Datacenter heeft alleen merkbaar effect als je deze versie installeert op een zeer krachtige, al dan niet virtuele server.
 
ik kan maar een role tegelijk installeren hoort dat zo?
en hoe moet dat dcpromo?
alle roles zijn geinstaleerd denk ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, als het goed is moet je meerdere rollen kunnen selecteren voor installatie en die worden dan achtereenvolgens geïnstalleerd.

Promoveren naar een domeincontroller kun je nu doen via een wizard, dcpromo is vervallen sinds Windows Server 2008.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan