Mysql database - website laad enorm traag 5-6sek

Status
Niet open voor verdere reacties.

killahkeezy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2014
Berichten
2
Beste mensen,

ik ben nogal nieuw hier en heb normaal gesproken met engelse mensen al geprobeerd om tot een conclusie te komen maar niemand weet wat het probleem is tot nu toe.

dus nu ga ik hier maar een poging wagen.

Al een tijdje geleden heb ik voor een Game private server een website gestart met een mysql database.

deze draaide ik gedurende op mijn thuis pc kleine laptop dual core processor met 4 gb geheugen.
en ik gebruikte hier appserver bij & sql server 2008 & native client. met een download snelheid van 60 mbps upload van 7mbps.
de website was in 2 sek geladen!

omdat ik van veel mensen hoorde dat een vps handig is voor t draaien van een website.

heb ik bij strato.nl een vps gekocht. werkt perfect. t enige nadeel is dat hij windows server 2012 erop draaid.
en ik op mijn thuis pctje gewoon windows xp erop had staan met appserver etc.

Nou ik had alles gereed op mijn vps. appserver + Mysql Server 2012 (ik kan geen 2008 hierop installeren). (en deze kwam gelijk bij de installation mapje).

nou na dit allemaal gedaan te hebben en natuurlijk me appserver etc. door me firewall toe te voegen. allemaal prima.

MAAR NU KOMT HET.

Wanneer ik dus de website via me vps wil laden duurt het min 5 sekonden. ...

terwijl deze een upload heeft van over de 150 mbps en een download snelheid heeft van over de 200 mbps.

ik word hier niet wijs uit. ik heb nogmaals geprobeerd de htdocs map (www map). geupload naar me thuis servertje. en daar laad hij m gewoon in 2 sek. natuurlijk heb ik strato hierover geinformeerd. alleen hun zeggen dat hun geen toegang hebben tot mijn server vanwege privacy regels etc. en hun mij hierbij niet kunnen helpen.

ook ben ik zelf niet echt de expert in engels & of databasing. ik ken de basics. (voor het gebruiken & executen backupen van een database etc).

hier is de link van de vps website: www.leagueofassassins.nl - en hier is de link via me thuis pctje: www.leagueofassassins.tk

het rare is als ik een andere website erin gooi bijv. een standaard html of php zonder database. dan laad hij gwn in 1 sek. zowel als op de vps als op de thuis pc.

ook is het beetje raar dat als ik op de vps ben en ik http://localhost in typ. hij nog steeds zelfs op localhost 5 sek nodig heeft om de pagina te laden (de Mysql website).

jullie kunnen zelf is kijken, ik hoop dat iemand een ideee heeft want ik vind dit tog wel erg lastig. en ik heb geen benul wat te doen, een vriend van me die ook pas een vps heeft die heeft ook server 2012 erop staan en bij hem duurt het ook exact 5 sek.

iemand ideeen?


Ik heb iets gevonden wat miss op een spoor leid?

First Byte Time (back-end processing): 0/100
4301 ms First Byte Time
ms Target First Byte Time

?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"SQL server" is iets HEEEEEEL anders dan MySQL. Deze post is dan ook nogal verwarrend. Je hebt geen "oracle mysql", maar "microsoft sql server".

Ik zou eens met de sql server console aan de gang gaan en wat standaard queries draaien om te zien waar het probleem nu zit.
 
Lijkt in ieder geval op een performance probleem betreffende SQL of de verbinding ermee.
 
ik denk zelf ook dat het echter een probleem met de verbinding tussen SQL en de server is ofzow :/ . want zelfs op http://localhost heeft hij 5 sek nodig om te laden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan