LAN stopte plotseling op alle apparaten (WIFI werkt), help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanpooij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2014
Berichten
2
Hoi allemaal,

Hier in ons studentenhuis hebben wij een router met twee splitters en in totaal zo'n 9 LAN kabels. Vanaf eergisteren konden plotseling alle apparaten niet meer met internet verbonden worden via LAN:(. De WIFI doet het nog wel (is traag en valt steeds uit, maar dat was altijd al zo). Laptops, playstations, wii en raspberry apparaten kunnen nu jammer genoeg niet meer met internet gebruikt worden. Kunnen jullie ons helpen?

Ik heb ipconfig /all uitgevoerd op mijn laptop en het geeft een ipadres van 169.254.239.91 <voorkeur> wanneer verbonden met de LAN kabel. DHCP ingeschakeld staat op 'ja' en en Autom. configuratie ingeschakeld staat ook op 'ja'. Er wordt GEEN standaardgateway weergegeven:evil:. Wanneer ik verbind met de WIFI krijg ik een ipadres van 192.168.0.22 (DHCP ingeschakeld) en een standaardgateway van 192.168.0.1:thumb:.

Als ik op probleem oplossen in het netwerkcentrum druk bij het maken van de verbinding dan geeft hij aan dat ik mijn router moet resetten. Dat heb ik inmiddels al een aantal keer geprobeerd, maar het maakt geen verschil.

Ik neem aan dat informatie over de laptop (acer) en het besturingssysteem (Windows 7) dat ik gebruik irrelevant zijn gezien alle apparaten niet meer verbonden kunnen worden, maar als je nog meer informatie nodig hebt, vraag dan alstublieft;).

Mandy
 
169.xxx.xxx.xxx is het adres wat Windows altijd laat zien als je geen adres toegewezen krijgt.
Weet je zeker dat er geen lus is aangesloten op één van de splitters of routers?
Dus dat er een netwerk kabel met beide kanten in 1 apparaat zit?
 
Hoi MooFz,

Dankjewel voor je input. Dankzij jou heb ik even gekeken naar de lay-out van al onze kabels in plaats van ipadressen en configuratie gebeurens (waar ik toch niets van snap). Bij de lay-out van de kabels heb ik het probleem kunnen vinden. Hier is even een plattegrond van alle kabels:

Router -> splitter A
Splitter A -> pc A + splitter B
Splitter B -> pc B + pc C + wii + raspberry + splitter C
Splitter C -> playstation + pc D

Ik heb mijn computer verbonden met de router en alle splitters en kwam er achter dat de router en splitter A wel werkten maar splitter B en C niet. Toen ik splitters B en C ruilden om te kijken of het aan splitter B lag werkte ook C niet. Na wat verder kijken kwamen we erachter dat de stekker tussen splitter A en splitter B eruit was (gehaald / getrokken / gevallen, wie weet). Als je ziet hoe alle verbindingen lopen in ons huis, vind je het vast minder gek dat we het niet eerder ontdekt hebben. Daarnaast blijkt de LAN poort van pc A kapot te zijn. Dat wisten we niet en daarom dachten we dat het probleem sowieso bij het internet of de router lag.

De uiteindelijke oorzaak was dus een het loshangen van alle draden langs plafonden en over vloeren en een oninterpreteerbare indeling van de kabels met daarbij een kapotte computer. En niet te vergeten wat onnozele studenten;)

MooFz, je bent een engel! Dankjewel voor je hulp. Alles werkt nu weer!

Mandy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan