Gevaarlijk virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Berichten
524
Beste lezers,

Heb sinds eergisteren mijn nieuwe 'Acer Aspire TC-603' PC in gebruik genomen: Till so fare so good. Op de installatie CD staan veel duistere programmaatjes, maar ik dacht: 'Het zal wel los lopen'; Dus niet. Probeerde Malwarebytes op te starten; lukte niet. Google Chrome idem dito. Alleen IE functioneert nog. Soms wordt ook de internetverbinding als afgesloten gezien, terwijl hij op dat moment een prima verbinding heeft. Tal van programma's weigeren dienst. Heb (alleen) via Revo het duistere programma 'Sweet Page' kunnen verwijderen, maar weet niet wat dit programma nog meer heeft geinstalleerd; lukte ook niet middels Configuratiescherm>>Programma's verwijderen. Desondanks blijven de problemen bestaan. Avast heeft een gevaarlijk virus ontdekt. Heet, 'Win32:Dropper-gen (Drp)'. Kan hem niet verwijderen. Telkens als ik Avast opstart en ik doe een nieuwe Avast-scan komt dit onding weer terug! Hoe kan ik dit oplossen!
 
Laagvlieger,


Zat er een Windows CD bij?
In dat geval kun je het beste doen wat ik ook altijd doe met een nieuwe PC.
Gewoon een schone installatie zonder al die smackware.
HP en Dell leveren tegenwoordig ook pc's met 50 programma's wat allemaal onzin is.
Het is sneller om een nieuwe installatie uit te voeren.
 
Ben het eens met MooFz, maar wat altijd werkt!
Download op een ander PC F-Secure rescue-disk, brand op CD en boot de zieke PC (wel bedraad verbonden met internet !!) van CD.
Heb geduld want het kan lang duren, maar je bent zeker alle virussen kwijt.

Maar ook ik zou gaan voor een clean Install.
 
Bedankt voor al jullie reacties. dennisdennis12, heb in eerste instantie Hitman Pro 3 serie gedownload en geïnstalleerd. Hij vond iets van 17 infecties met in het kwadraat sporen dus ik kan mijn lol op. Dit lijkt me een goed programma, dit omdat er na een search met Avast 'slechts' 1 virus werd gevonden Wil deze software graag kopen, maar kan op de site van SurfRight geen werkende link vinden om deze aan te schaffen. Kun je (of een ander) me hier bij helpen?
Met dank, Marc
 
Ik kan mij zeer slecht voorstellen dat erb ij een nieuwe laptop een CD meegeleverd wordt met virussen.

Wanneer je er van overtuigd bent dat dit echt wel het geval is zou ik er zelf geen minuut tijd in stoppen en de laptop linea recta terug brengen naar de leverancier en hem het probleem op laten lossen.
 
Bedankt voor de reactie, gast0158,

Ik bedoelde ook programma's die indirect de computer kunnen aantasten. Na Hitman Pro 3-serie heb gekocht en zijn werk heb laten doen, heeft hij veel rotzooi opgeruimd, maar niet alles. Er bleven nog problem als het niet opstarten van Malwarebytes. Een tijdje geleden ben ik al eigenaar geworden van 'Spyhunter' en 'Reghunter' en die zijn momenteel al krankzinnig veel sporen op het pad tegen gekomen. Als het na deze behandeling allemaal goed is gekomen, meld ik dat.

Marc
 
Sorry, dat ik niet opmerkzaam genoeg was. Nee, er zat geen CD bij.

Ik heb via de bovengenoemde programma's alles laten scannen en verwijderen. Nog steeds kan ik Malwarebytes niet starten, heb deze al eerder verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Spyhunter geeft aan dat hij problemen heeft met de proxy-settings, maar die kon hij corrigeren. Wel geeft hij deze melding telkens als ik de PC opnieuw opstart.
 
als je een nieuwe gebruikersnaam aanmaakt op de pc, kun je malwarebytes dan wel installeren op de nieuwe gebruikersnaam?
 
Heb sinds eergisteren mijn nieuwe 'Acer Aspire TC-603' PC in gebruik genomen: Till so fare so good. Op de installatie CD staan veel duistere programmaatjes,

Kan ik nu zo slecht begrijpend lezen of is hier iets anders aan de hand ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan