java + php

Status
Niet open voor verdere reacties.

jrmproduction

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2014
Berichten
1
Goedendag mensen,

Al enige tijd ben ik bezig met Java en PHP.
Nu is het zo dat ik graag PHP in Java code wil gebruiken.
Dit kan op 2 manieren;

1) php scripts gebruiken inside java.
2) php scripts gebruiken vanaf een .php file

Ik kwam op java php bridge uit maar ik weet niet of het mogelijk is, als hoe ik het wil gebruiken.
optie 1 zou misschien mogelijk moeten zijn met een aparte libery of iets, maar kan hier geen (echte) informatie over vinden
optie 2 zou mogelijk moeten zijn, maar naar mijn idee + evaring zou dit alleen toegankelijk kunnen zijn wanneer het op de zelfde host zit of waarbij je in de mappen kan komen. Dit is niet de bedoeling aangezien het natuurlijk niet mogelijk voor leden zou moeten zijn dat hun informatie zoals een database connectie of iets dergelijke moeten kunnen zien.

Heeft iemand hier evaring mee? Zo ja hoe heeft u dit gerealiseerd?

m.v.g, jrm-productions.
 
Goedendag mensen,

Nu is het zo dat ik graag PHP in Java code wil gebruiken.
Dit kan op 2 manieren;

1) php scripts gebruiken inside java.
2) php scripts gebruiken vanaf een .php file

1) Ik heb nog nooit van deze mogelijkheid gehoord.
2) Volgens mij worden php scripts eigenlijk altijd vanuit .php files gebruikt. Ik ken geen andere manier


Mijn advies ?

Ik denk dat je er goed aan doet om te beginnen eerst eens te kijken naar wat de verschillen zijn tussen Java en JavaScript.
Java is, in tegenstelling tot JavaScript, geen scripttaal.
 
kijk eens naar javaphp (brug in het engels geschreven)

wat je ook kan is
jnlp file laten opbouwen met php en een parameter in de jnlp invullen die dan op zijn beurt door htaccess wordt vervormt in phpfile dus hierdoor kan je al een verbinding maken maar dan kan je ook de sessie leven brengen maar dat zult uw weten denk ik
 
Kijk anders eens naar Java EE. Dat zou ik persoonlijk echt veel liever dan PHP gebruiken :)
 
Als je al met losse php files en Java kunt werken zou ik dat doen. Je kunt wel vanaf verschillende domeinen werken. Je loopt dan tegen het probleem van Cross Origin Resource Sharing (CORS) aan. Dit is echter op te lossen door de juiste headers mee te geven aan je PHP files en Java requests.
Om meer te leren over CORS kun je kijken op http://enable-cors.org/ .
Ik heb zelf geen ervaring met Java en PHP door elkaar gebruiken, maar de beste manier lijkt me om met Java te posten naar de PHP file en de resultaten dan weer in je Java code te gebruiken.
Echter, Java is doorgaans een stuk krachtiger dan PHP dus ik zou als je toch al bezig bent in Java lekker de dingen die je nu in PHP doet door je Java code laten doen. Er is voorzover ik weet namelijk niks dat in PHP mogelijk is maar niet in Java.
 
bekijk eens http://php-java-bridge.sourceforge.net/pjb/
nu java is zeer goed om nadien desktop verder te kunnen ook en via apps
php blijft een goede webtool bij php nu in php is er meer gebouwd dan in java

bij java is veel privaat gebleven waar bij php alles open is het maakt de meest gebruikte taal ook al zijn er die anders beweren door eigen berekening kwam ik op 60% van het webgebeuren via php verloopt
 
@kenikavanbis: PHP kan wellicht wel de meest gebruikte webtaal zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook de beste taal is. Enkel dat het een laag instapniveau kent. Java EE is echt wel heer en meester in vergelijking met PHP :p
 
In mijn opleiding heb ik nog nooit van een PHP bridge gehoord. Wat ik wel weet is dat je PHP zeer goed met RESTFUL applicaties kan gebruiken.
In Java heb je bijvoorbeeld een mogelijkheid om via JSON contact te maken met MYSQL. De brug hiervan is PHP. Verder ken ik helaas geen manieren om PHP direct met Java te laten praten.
Ik weet niet of je dit bedoelt, maar ik dacht; laat ik het hier gewoon even neerschrijven! :)

Ben het daarnaast wel eens met CoD_NL dat Java heer en meester is in vergelijking met PHP. Het is echter wel zo dat PHP zo geweldig groot is geworden omdat het bijna met alles gebruikt kan worden, daarom wordt PHP ook vaak met Java gebruikt met behulp van JSON om op die manier data op te halen van een externe database. Ook kan PHP gebruikt worden om Windows applicaties te maken, al is dit vrij buggy, maar er is wel een library voor!

Indien je JSON zou willen gebruiken om PHP scripts met Java te gaan gebruiken, dan raad ik aan om het onderstaande even door te lezen. Staat veel informatie van in!

http://www.matjazcerkvenik.si/developer/java-json.php
 
Laatst bewerkt:
Stapje bij stapje steeds dichter :D

Hij opent nu alleen helaas rechtstreeks de app ipv op de achtergrond te blijven en te wachten tot ik op de notificatie klik :(
 
Stapje bij stapje steeds dichter :D

Hij opent nu alleen helaas rechtstreeks de app ipv op de achtergrond te blijven en te wachten tot ik op de notificatie klik :(

Oke, dat is mooi!
We zitten echter wel volgens mij in de verkeerde post haha, dus weer oven terug naar jouw topic.

Wat had je precies veranderd aan de code?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan