Vraag over een 2e router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasP1

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2014
Berichten
29
Hallo,

Ik had al ergens anders een topic over een soort gelijk onderwerp maar daar lijkt niet echt meer op gereageerd te worden. Het is dan wel maar een vrij korte vraag die ik heb. Ik heb thuis een Ziggo all in one abonnement. Daarbij zat zo'n modem en router in een. Die zendt helaas niet goed genoeg door het hele huis heen. Op onze eerste etage hebben wij een plek met ethernet poorten. Kan ik daar nu ook gewoon een router neerzetten zonder een hele kabel naar mijn modem aan te leggen?

Groet,
Thomas
 
Zou een homeplug dan niet gemakkelijker zijn? Hoef je ook geen bedrading neer te leggen.
 
ik ben persoonlijk geen voorstander van wifi boosters. Geeft alleen maar meer druk op de toch al beperkte bandbreedte.
Als je ethernet boven hebt liggen kun je gewoon een AP nemen.
Als je een router hebt zou ik de utp niet in de WAN maar in de LAN steken, daarmee negeer je het NAT/Router gedeelte.
Automatisch gaat dan je ziggo router de ip adressen uitdelen en beheren.
Je ziggo blijft dus de baas maar je extra punt maakt wifi verbindingen boven mogelijk.

M.
 
Dus ik kan gewoon daar een router neerzetten, utp kabel in een lan poort doen en in een ethernet poort in de muur en dat is het?

Nog even wat extra dingetjes. Nu staat mijn modem/ router in de meterkast. Ik lees veel dat dit niet de ideale plek is. Moet ik dan de router functie uitzetten met een 2e router of dat dan weer niet?
 
Laatst bewerkt:
je moet natuurlijk wel op de 2e router even je wifi instellingen goed zetten

ik ben zelf geen voorstander van de interne functie van ziggo wifi. ook omdat dit de hotspot **** mogelijk maakt.
maar als je de wifi in de ziggo uitzet heb je geen wifi meer beneden.
Je wilt natuurlijk zo sterk mogelijk internet dus wil je de tv kabel zo kort mogelijk (lees:meterkast) maar je wilt je wifi graag centraal in huis zodat je er van overal bij kan.
toen ik op ziggo zat heb ik alles in de router uit gezet en boven en beneden een AP neergezet.

voordeel:
A. geen gasten op mijn hotspot(die er niet is)
B. resetten van wifi is makkelijk zonder gelijk hele verbinding kwijt te zijn (ziggo duurt lang om op te starten)
C. mijn wifi is sterk signaal omdat hij vlak bij mijn devices staat. (ik hoef dus niet over signaal van de buren heen te blazen om nog een beetje snelheid te halen)

nadeel.
Het is me niet gelukt om de ssid en wpa2 en kanaal zo te zetten dat de mobieltjes als ik naar boven loop gelijk overschakelen.
als ik beneden binnenloop dan melden ze beneden aan, als ik naar boven loop dan schakelen ze pas over als het signaal van beneden helemaal weg is of ik handmatig schakel.
 
Oke, het was me gelukt en ik heb het even 2 weken aangezien. Wij hadden nog zo'n niet al te beste kpn experia box die ik dus op de plek van de ethernet aansluitingen heb gezet. Ik heb gewoon een utp kabel in een lan poort gedaan en in de ethernetpoort in de muur. Als alles werkt is alles eigenlijk prima, maar dat is dus niet altijd het geval. Ik heb het gevoel dat de experia box nu mijn ziggo modem/router aan het storen is. Het lukt niet altijd om te verbinden namelijk. Ik geloof dat er dan ineens geen ip adressen meer uitgedeeld kunnen worden. Dit probleem is er niet als ik de experia box niet aangesloten heb. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Misschien handig om te zeggen is dat niet alle apparaten geen ip adressen meer uitgedeeld krijgen, maar slechts een bepaald aantal.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan