Include html in PHP via een andere server...

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvoorbij

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
65
Hallo,

Ik beheer twee websites die gebruik maken van deels dezelfde bestanden.
Zo heb ik topscores van leden die ik ook op de tweede website wil tonen.
Ik weet dat dat met "include" niet gaat lukken omdat de websites op twee verschillende servers draaien.

Ik kan die topscorelijst per lid ook in HTML maken. Is er een manier om toch de inhoud te tonen van de eerste website op de tweede?
Ik kan natuurlijk de bestanden kopiëren naar de andere website maar wil eigenlijk alles up-to-date houden op één website om problemen te voorkomen.
Anders moet ik bij elke wijziging meteen de tweede site updaten.

Bij voorbaat dank,

Theo
 
Met JSON ophalen uit een enkele database?

Overigens kun je ook data op andere manieren uitwisselen misschien? Moet het via de front-end? Er zijn veel mogelijke oplossingen. Up-to-date houden van de files kan ook met RSYNC tussen de servers, hoef je zelf niets verder aan te doen. etc.etc.
 
Dat is allemaal te complex. Ik heb voor ieder lid die zijn records wil bijhouden een .php pagina aangemaakt met enkel een tabel. Die pas ik aan wanneer nodig. Vanaf een andere website/server wil ik dezelfde pagina gebruiken. Desnoods als .html
Zo zijn er nog een paar pagina's die ik dan "dubbel" kan gebruiken.
 
Mij lijkt het het eenvoudigste om ervoor opteren op 1 van de twee sites een iframe te zetten die linkt naar de topscores van de andere site.

Een andere mogelijkheid is om via een AJAX call de gegevens van de andere site op te halen, zoals wampier al aangaf kan je dat perfect in JSON weergeven, waardoor beide sites dezelfde info opvragen.
 
Na wat proberen krijg ik inderdaad iets voor elkaar. Echter blijft het puzzelen want de hoogte/breedte moet ik zoals ik het nu zie handmatig instellen en als daar iets verandering inkomt moet ik het alsnog corrigeren. Toch ben ik blij met deze tip want het kan mij misschien wel met andere zaken van pas komen.
 
Laatst bewerkt:
Als je de data via JSON opvraagt heb je weinig met hoogte en breedte te maken, je krijgt immers alleen de data. Die moet je zelf via Javascript in de juiste elementen laten weergeven.

Die elementen regel je met CSS, dus past het zich automatisch aan als het goed is ;)
 
Sorry dat ik niet duidelijk was. Ik ben bezig met iframe. Op zich zou dat perfect werken maar de hoogte krijg ik niet goed. Ik heb diverse scripts gevonden maar het schijnt niet te werken. Ik ben niet op de hoogte met JSON en dit is te klein om er in te duiken. Voorlopig heb ik iedere tabel maar op de juiste hoogte gezet maar ik vermoed dat het op andere systemen een fractie kan schelen. Waarschijnlijk wordt het toch kopiëren en plakken op de andere site...
 
Als je het gedeelte met de tabel in een apart bestand zet dan kun je op beide websites die opvragen via file_get_contents() en echoën :)
 
Het zijn persoonlijke topscores per boogschutter. Iedere schutter heeft een aparte .php met een tabel die ik aanpas wanneer nodig. In de pagina topscorelijst.php komen die pagina's onder elkaar. Ik wil dit zo houden want in de toekomst kan de tweede website verdwijnen. Het enige wat voor mij nu zou werken is de bewuste pagina's te laden, zoals ik nu met iframe kan doen.

voorbeeld.jpg

Dit is een voorbeeld van twee schutters zoals het nu is, dus van 2 .php bestanden.
 
Ah oke, ik had gedacht dat het dynamischer in elkaar zou zitten. :)
 
Sorry voor een bump maar je kan toch ook met dezelfde MySQL Server verbinden?
 
Als jouw MySQL server op website A extern bereikbaar is kun je op website B verbinding maken met de MySQL server van website A om de data op te vragen.
 
OK, dat begrijp ik en dat doe ik nu ook via iframe. Echter is het lastig om een automatische hoogte te krijgen. Perfect zou zijn als ik de hele .php bestanden kan invoegen. Dat is echter niet mogelijk. Zoals ik hierboven al stelde is het dan handiger om het bestand steeds als ik het aangepast heb in de andere website te kopiëren.
 
Maar dat hoeft helemaal niet via een iframe? Je kan gewoon in het bestand waarmee je verbinding met de database maakt de hostname aanpassen, wel even op server A het ip adress whitelisten van server B
 
Ik heb geen database. Maakt misschien niet uit, als ik het IP adres whitelist heb ik dan geen veiligheidsproblemen? Er is sprake van twee verschillende hostingbedrijven.
Begrijp ik goed dat je wel een .php op een andere server kan aanspreken als het IP adres op de whitelist staat?
 
Oh, als je geen database hebt kan het niet wat ik voorstelde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan