Hoe laat ik twee afbeeldingen meeschalen (van naast elkaar naar onder elkaar)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer
Code:
Position: relative;
top: 10px;

Kan zo niet zien of dat weer wat anders drastisch aanpast, ga er niet van uit
 
Probeer
Code:
Position: relative;
top: 10px;

Kan zo niet zien of dat weer wat anders drastisch aanpast, ga er niet van uit

Door dit met top 30px ALLEEN op de portfolio pagina toe te passen, is het opgelost. Dit lukt me echter niet en eerlijk gezegd snap ik er ook niks meer van, dus zou je aub hier gewoon de code voor willen geven? :D

<article class ="footer center"> </article> is het nu
 
Laatst bewerkt:
Als je het doet is het opgelost maar het lukt je niet?:p

Je zou je footer op je portfolio pagina een andere class kunnen geven zodat het niet op de andere pagina's invloed heeft.

Doordat je plaatjes op je portfolio gebruik maken van float heb moest je clear both doen omdat alle andere content eronder raar gaat doen. (Dom trouwens dat ik dat niet eerder opgemerkt had want ik had zelf al de float aangepast in je eerste vraag:( )
Dat was de reden dat jij al die br tags nodig had.
Nu geef je die footer een positie relative en een top van 10px, daardoor gaat ie gewoon 10pixel verder naar beneden.
 
Als je het doet is het opgelost maar het lukt je niet?:p

Je zou je footer op je portfolio pagina een andere class kunnen geven zodat het niet op de andere pagina's invloed heeft.

Doordat je plaatjes op je portfolio gebruik maken van float heb moest je clear both doen omdat alle andere content eronder raar gaat doen. (Dom trouwens dat ik dat niet eerder opgemerkt had want ik had zelf al de float aangepast in je eerste vraag:( )
Dat was de reden dat jij al die br tags nodig had.
Nu geef je die footer een positie relative en een top van 10px, daardoor gaat ie gewoon 10pixel verder naar beneden.


Haha ja dat klinkt niet heel logisch, maar ik weet wel hoe ik in de css allerlei opmaakdingen moet veranderen, maar in de html class/div dingen weet ik het niet :p dus vandaar aan jou de vraag. Waar in de code moet ik het neerzetten dan?
 
HTML:
<article class="footer center"> 
word dan bijvoorbeeld:

<article class="portfolio-footer center">

En dan plaatst je in je CSS dit:
Code:
.portfolio-footer {
border-top: 1px dashed #d3d3d3;
width: 100%;
color: #000;
font-family: sans-serif;
text-align: center;
padding-top: 5px;
clear: both;
position: relative;
top: 10px;
}
 
Laatst bewerkt:
Jaaaaa hij is helemaal goed nu! Dat wilde ik precies weten, echt super erg bedankt!!
 
Pfiew gelukkig:D
Excuses dat ik je allemaal dingen liet doen dit niet werkte, succes verder met je website!:)
 
Pfiew gelukkig:D
Excuses dat ik je allemaal dingen liet doen dit niet werkte, succes verder met je website!:)

Ja super! Geeft niet, dingen zijn nou eenmaal niet in één keer op te lossen!

Als je nog zin hebt om mijn vragen te beantwoorden.. Heb er nog wel één voor je, weer met betrekking tot zo'n html code. Ik wil alleen maar voor enkele pagina's de padding-right vergroten, voor de rest niet. Hoe moet mijn html code er dan uit gaan zien?

Thanks!
 
Tuurlijk, stel dat de div waarvan je de padding wilt vergroten er zo uit ziet:
HTML:
<div id="container"></div>
Code:
#container {
padding: 10px 3px;
float: right;
}

Dan verander je die div naar dit bijvoorbeeld:
HTML:
<div id="new-container"></div>
Code:
#new-container {
float: left;
padding: 100px 10px 4px;
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan