Vragen omtrent tweede videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo mede helpmijers :)

Ik heb een vraagje, ik heb een pc waar een onboard videokaart inzit, hier sluit ik mijn monitor op aan.
Nu wil ik graag mijn tv aan kunnen sluiten op de PC, hier zitten echter niet de gewenste aansluitingen voor op het moederboard.
Mijn idee is het om een goedkope videokaart te kopen met HMDI, deze te installeren en dan de monitor op de onboardkaart te laten lopen, en op de nieuw gekochte kaart de tv. Gaat dit? Of kan de onboardkaart niet meer gebruikt worden zodra er een andere kaart bijkomt?

Verder zou ik graag op de pc kunnen werken, terwijl ik op de tv een film afspeel. Is dit mogelijk met hetgeen ik in gedachte heb? Hem ik speciale software nodig om op het ene scherm het ene, en op het andere scherm het andere te doen?

Hoop dat ik mijn vragen duidelijk omschreven heb, alvast dank voor jullie reacties!

Groet Ger

Edit: ik had gebeld, een extra kaart inbouwen kost me 20 euro.... Zal ik dat laten inbouwen of is het plug and play en kan ik dat zelf (eventueel met hulp van het forum)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op een losse videokaart kan je gewoon twee schermen of zoals jij scherm en tv en dan kan je inderdaad op tv film kijken en op je andere scherm pc werk verrichten . maar misschien even handig om je merk pc of merk en type moederbord op te geven
en die 20€ zou ik bij de videokaart leggen kan je zelf eventueel met behulp van inbouwen hoor

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je reactie!

Echter is me één ding nog altijd niet duidelijk, ik wil de monitor op de oude onboard videokaart laten lopen en de tv op de nieuwe kaart... Werken deze beide tegelijkertijd of moet ik beide op de nieuwe tvkaart aansluiten (wat ik liever niet doe)

Ik heb de pc trouwens laten samenstellen en weet niet welk moederboard ik heb, dan zal ik m moeten openmaken, maar neem aan dat mijn vraag ook zo beantwoord kan worden..

Hoi,

Denk dat wat jij wilt niet gaat werken wil niet zo werken, maar wat is er op tegen om op de losse de twee schermen te plaatsen?

Hoi, wederom bedankt voor de moeite die je doet!

Je hebt gelijk, de man in de computerzaak zei ook dat het niet zou werken..

Ik heb een videokaart gekocht en deze zelf ingebouwd, maar nu het volgende, als ik de tv en monitor tegelijkertijd aansluit ziet hij beide niet, sluit ik een van beide aan dan doet het aangesloten apparaat het. Hoe kan het dat Windows niet beide ziet? Hoe kan ik dat veranderen? Ik heb gewoon Windows7, deze zou beide beeldschermen automatisch moeten herkennen :confused:

Verder heb ik geen geluid over HMDI en heel blokkering beeld maar alleen bij film.. Maar dat is denk ik van later zorg, eerst ff kijken dat ik beide beeldschermen tegelijkertijd werkend krijg...

Groet Ger

Goedemorgen,

Als eerste welke kaart heb je genomen en heb je de driver t.b.v. de de kaart geinstalleerd en met de windows +p toets zou je moeten kunnen kiezen hoe je het wilt gebruiken de twee schermen.

Yesss!

Goede morgen Modag :)

Het is gelukt, ik heb hem helemaal aan de gang zoals ik het wil, ik had eerst de verkeerde drivers geïnstalleerd maar nu doet hij het! Ook het geluid heb ik met behulp van Google aan de praat gekregen :) hier is iemand echt blij :)

Hartstikke bedankt voor je hulp Modag! Hier kan een slotje op, een fijn weekend alvast!

Goedemorgen,

Fijn dat het gelukt is en slotje kan je zef;) en jij ook een goed weekend gewenst met mooi weer dan heb ik het ook:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan