• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waarde definieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorick22

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Hallo mensen,

Ik heb een leuke uitdaging voor de excelfanaten. ik heb een formule nodig die namens mij uitzoekt of een medewerker een dubbel dienstverband heeft of niet. Hiervoor heb ik een voorbeeldbestand gemaakt.

Graag zou ik willen dat ie eerst kijkt in kolom C voor dubbele waarde, indien hij er een vind (voorbeeld rij in 4 en 5) moet hij kijken in kolom F of de geboortedatum ook het zelfde is. indien dit het geval is dat zou ik graag in kolom G de volgende tekst hebben 'Dubbel dienstverband'

Eventueel als het mogelijk is zelfde alleen met drie gevallen (waarbij komt te staan Trippel dienstverband).

Ik ben erg benieuwd of het mogelijk is en zo ja wat er voor nodig is,

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Bekijk bijlage Helpmij voorbeeldbestand 2.xlsx

Jorick,

ja, dat kan.
In de bijlage een voorbeeld met één hulpkolom (die je kunt verbergen)

Bijlagen

Mogelijk een typefout maar personeelslid 25 in een V en niet gelijk aan lid 26 (M). Mogelijk moet in kolom G ook het geslacht meegenomen worden om identieke vergelijkingen betrouwbaarder te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haije, bedankt voor het voorbeeld hiermee komt ik precies uit de voeten.
Anton44, ik heb dit zelf aangepast en ben idd de V & M vergeten om te zetten. Dus het klopt wel.

Evengoed bedankt voor de snelle reactie. Ik zet het op opgelost.

Haije, bedankt voor het voorbeeld hiermee komt ik precies uit de voeten.
Anton44, ik heb dit zelf aangepast en ben idd de V & M vergeten om te zetten. Dus het klopt wel.

Evengoed bedankt voor de snelle reactie. Ik zet het op opgelost.

OK, maar blijf alert op de gegevens die nodig zijn voor een betrouwbare analyse.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan