geen enkel contactformulier werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rohff

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Berichten
49
Dag allemaal,

Ik heb mij de afgelopen weken kapot gezocht naar een simpele WERKENDE contactformulier. Ik heb tientallen scripts uitgeprobeerd (zeer simpele tot iets gevorderde), maar geen enkele bleek te werken. Misschien dacht ik dat het aan mijn hosting lag (die trouwens php en MySQL en andere database relevante talen gewoon ondersteunt), maar ik had diezelfde scripts getest op andere hostings die ook PHP ondersteunen, maar tevergeefs...

Laat mij even recapituleren, en kijken of ik het systeem van een contactformulier snap. Vertrekkend vanuit een website die HTML gebaseerd is. Er zijn dan ten minste twee files die je moet gebruiken:

1) de HTML contact pagina. Hier staat het formulier in. Heel simpel. Telkens heb je de variabele en het tekstveld ernaast (bv. "Naam" met daarnaast een tekstveld waarin de gebruiker zijn naam moet invullen) en op het einde een verstuur knop. Juist voor de code van het formulier staat ook nog een verwijzing naar het volgend bestand, namelijk:

2) de PHP pagina. De script in deze file zorgt ervoor dat de input van de gebruiker in het formulier hierboven wordt verstuurd naar een bepaalde ingegeven e-mailadres. De php script kan ook (bv. bij een validation en voorwaarden) een bericht geven aan de gebruiker in de vorm van een success of een fail, in de HTML contact pagina zelf, of in een extra HTML pagina (bv. "Bericht succesvol verstuurd"; "Fout bij het versturen: contactformulier niet volledig ingevuld"; of "Human controle niet juist").

Er kunnen eventueel ook nog andere files toegevoegd worden, zoals een .css bestand om het formulier op te maken.

Wat ik meestal krijg bij het versturen van zo'n contactformulier op mijn hosting, is
(1) dat de pagina zegt dat de mail verstuurd werd, maar ik eigenlijk niks krijg op mijn e-mailadres die in de php pagina heb ingevoerd.
(2) dat er niks gebeurt bij het drukken op de 'verstuur' knop.

Kan iemand mij hiermee helpen aub?

P.S. ik verkies een eigen contactformulier boven online formulierprogramma's/tools omdat ik mijn eigen formulier gemakkelijk zelf kan aanpassen.

Hartelijk bedank!!!!
 
Hoe zien je scripts eruit? Kan je wat posten?
En draai eens een keer een phpinfo() en kijk of je smtp en sendmail aan staan.
 
Bedankt al voor de snelle reacties!

@ThePascalboy,

Ik heb geen e-mailserver draaien, want ik wil dat het contactformulier de gegevens doorstuurt naar mijn persoonlijke G-mailadres.

Ik zal eens die script van sitemaster.be eens uittesten.

@Hiddehoi,

enkele scripts die ik getest heb zonder succes zijn:
http://tangledindesign.com/how-to-create-a-contact-form-using-html5-css3-and-php/
http://ftutorials.com/responsive-html5-and-php-contact-form/
http://www.sitemasters.be/tutorials/1/1/44/nieuw/Mail_functie

Check de phpinfo() resultaten op twee hostings die ik heb uitgeprobeerd:
http://lagooncreations.host-ed.me/test.php

Bij "sendmail_from" staat er "no value". smtp is blijkbaar wel enabled. Misschien ligt het dan toch aan de php configuraties?
 
Laatst bewerkt:
Script werkt prima op mijn server, php mailer is inderdaad fijner voor meer uitgebreide systemen. Maar ik zie niet in waarom je nu niet gewoon de local sendmail kan gebruiken. Waar host je?
 
Wss blokt je host de send_mail functie. En vandaar mijn suggestie om PHP mailer te gebruiken, dan gebruik je die ingebouwde meuk niet :p
 
Beste

LET OP : eerst en vooral kijk je in het script of er staat naar waar hij het moet sturen een standaart script weet bij het downloaden niet welk email jij hebt

twee een contact formulier is niet noodzakelijk email het kan ook een database zijn en op het einde van de dag een lijst van contactberichten weergeven

de mail functie moet aan staan en is een lib zoals ook pdo(database) en of gd2(images) dat zijn en denk ook aan je spamfilters

letop dat je geen ; in je email toelaat zo kunnen ze ook naar andere sturen en zoek eens op beveiligen van een contactformulier
 
Wss blokt je host de send_mail functie. En vandaar mijn suggestie om PHP mailer te gebruiken, dan gebruik je die ingebouwde meuk niet :p

Bedankt voor de reacties. Het kan inderdaad in mijn php settings liggen...

Misschien toch even de PHP mailer die ginojo voorstelde gebruiken. Hoe zit dit in elkaar, want de informatie op die website is precies niet echt duidelijk. Ik heb nu PHP Mailer gedownload (zip). Daarna gewoon volledig op mijn server plaatsen(nieuwe map "path\to\", en dan? In de read me file staat "PHPMailer provides an SPL-compatible autoloader, and that is the preferred way of loading the library - just `require '/path/to/PHPMailerAutoload.php';` and everything should work." Wat bedoelen ze met laden? Want als ik gewoon www.mijnwebsite.nl/path/to/PHPMailerAutoload.php open dan krijg ik niets, blanco pagina. PHP Mail ziet mij meer een toepassing uit om mails te versturen naar mensen waarvan je de e-mailadressen reeds hebt. Maar mijn doel is gewoon een eenvoudige werkende contact formulier te hebben...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan