WiFi Repeater installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickRoss

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Berichten
23
Hallo allemaal,

Graag verzoek ik jullie mee te denken met mij voor het instellen van mijn WiFi repeater. Het betreft een Gembird WNP RP 002. Er staat dat ik verbonden ben met de repeater. Ik heb echter geen internet.

Iemand een idee?

Groet Rick
 
Wat is je interne ip-adres? (cmd>ipconfig)

Kan namelijk dat je DHCP-server conflicten oplevert
 
Denk dat mijn ip is: 169.254.25.186

Maar wat moet ik vervolgens doen?

Dank alvast!
 
Gebruik even de edit knop, dubbele post is niet zo handig :thumb:

Als jij cmd>ipconfig doet komt er achter ipv4 adres 169.254.25.186 te staan of iets anders? In ieder geval het gaat om dat adres achter ipv4.
En je bedoelt met de repeater geeft aan 192.168.10.1 het ip adres van de repeater? Dus de instelpagina?
 
169.*.*.* houdt in dat je pc geen ip krijgt toegewezen. Hierdoor kan hij inderdaad geen internet verbinding maken.

Je moet of de DHCP-server aanzetten van je AP, als deze die heeft.
Of je moet de DHCP-server van je router configureren in je AP.
Het beste kan je dat even in de handleiding opzoeken. Ik durf namelijk niet zo te zeggen hoe dat in jouw model moet. Wel weet ik dat dit bij enkele modellen van netGear heeel lastig gaat....
 
Gebruik even de edit knop, dubbele post is niet zo handig :thumb:

Als jij cmd>ipconfig doet komt er achter ipv4 adres 169.254.25.186 te staan of iets anders? In ieder geval het gaat om dat adres achter ipv4.
En je bedoelt met de repeater geeft aan 192.168.10.1 het ip adres van de repeater? Dus de instelpagina?

Klopt: als ik cmd-->ipconfig doe, staat er achter ipv4: 169.254.25.186.

En ja, op de instelpagina van de repeater staat 192.168.10.1. Als ik de handleiding volg, moet ik deze code invoeren in de browser. Dan kom je in het menu van de repeater.

Ik volg alle aanwijzingen. Dan gaat ie 40 seconden denken en daarna verschijnt er in beeld "kan geen verbinding maken". Terwijl ik alles precies doe volgens het boekje.
 
169.*.*.* houdt in dat je pc geen ip krijgt toegewezen. Hierdoor kan hij inderdaad geen internet verbinding maken.

Je moet of de DHCP-server aanzetten van je AP, als deze die heeft.
Of je moet de DHCP-server van je router configureren in je AP.
Het beste kan je dat even in de handleiding opzoeken. Ik durf namelijk niet zo te zeggen hoe dat in jouw model moet. Wel weet ik dat dit bij enkele modellen van netGear heeel lastig gaat....

Thanks voor je reactie. Wat bedoel je met AP? En hoe kan ik e.e.a. configureren?

Overigens is dit de handleiding van mijn repeater: http://www.handleidingzoek.nl/gembird/wnp-rp-002-w/handleiding/
 
Goedemiddag,

Ik heb nog altijd geen werkende repeater. Het gaat mis als ik de repeater heb ingesteld via internet explorer (via 192.168.10.1.). Vervolgens gaat de repeater " rebooten". Er staat dan "Rebooting, The operation is in progress, please wait 39 seconds..."

Na die 39 seconden verdwijnt de repeater uit mijn lijst met beschikbare draadloze netwerken. Dit terwijl de repeater volgens de handleiding opnieuw zou gaan opstarten.

Iemand een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan