Gedeelde Bestanden benaderen van laptop achter een router

Status
Niet open voor verdere reacties.

a5707594

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2014
Berichten
2
Ik heb thuis een modem/router (192.168.178.x) waar een laptop op aangesloten is met een gedeelde hardeschijf. Maar die kan ik niet benaderen vanaf mijn eigen computer die op router2 is aangesloten (192.168.1.x)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik daar wel bij kan op een of andere manier? De bestanden zijn wel gewoon goed gedeeld binnen windows en remote desktop werkt wel.

Ik heb geprobeerd om adressen in dezelfde reeks te kiezen zoals 192.168.1.1 en 192.168.1.2 maar dat werkte niet en toen is een router verandert naar 10.0.0.1.

Kan iemand mij hiermee helpen? :)
 
Die reuter 10.0.0.1 is dus jouw PC nr.1 welke je nu gebruikt en je wil gedeelde bestanden dan in je PC nr.2 op router2 aangesloten is benaderen of bekijken toch ?? dan die zal moeten dus ook precies 10.0.0.2 te zijn en geen via IP adres :D zo is namelijk bij mij ook PC1= 10.0.0.1 en PC2= 10.0.0.2 is ..
 
Laatst bewerkt:
Wss heb je de link tussen de routers niet helemaal goed zitten. Heb je van lan naar lan? Wss niet, want je hebt 2 dhcp-servers actief. Via een wan poort van een router kan je denk ik niet (makkelijk) bestanden uitwisselen via samba/cifs. Oplossing: lan->lan tussen routers en 1 dhcp server uitzetten.

Je kan ook iets proberen te doen met het subnet. Maar dat moet je even opzoeken, ik zou zeggen probeer 255.255.0.0. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
 
Precies zoals ik dacht, maar als maar ingewikkeld is laat maar dan, kijk even die ook mooie tip van ginojo lijkt me logischer om te begrijpen ..

Oof kijk je even die stap-voor stap duidelijk uitgelegde online SchonePC-tip -->>http://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html <<--ALS je die volgt in andere PC gedeelde bestanden kijken of benaderen zal moeten lukken, en mocht toch niet lukken dan heb je instructies en benodigde instellingen eventueel niet goed gevolgd ..:(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan