Xbox 360 1red light

Status
Niet open voor verdere reacties.

SteinGames

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
14
Hallo,
ik heb vanaf een paar dagen opeens 1red Light op mn xbox, heeft iemand hier ervaring mee?? en Hoe ik het eventueel kan oplossen??
 
een hardware onderdeel van je xbox werkt niet als het goed is brand het rechter onder lampje
welke foutmelding krijg je?
 
Laatst bewerkt:
hier een uitleg in een filmpje hoe je het kan oplossen waarschijnlijk zal het probleem na een week weer terug komen, maar dit is maar een tijdelijke oplossing één van je heatsinks is kapot dat zijn deze dingen heatsink.jpg ik heb er een rood vierkantje omheen gedaan
je kan de heatsink hier kopen --> link
 
Laatst bewerkt:
Hallo

De xbox heeft dezelfde zwakke punten als de p.s.3.

Door te hoge temperatuurschommelingen scheuren de soldeerverbindingen tussen de g.p.u. en het motherboard.

1 enkele defekte soldeerverbinding is reeds genoeg om een defekte console te hebben.

Stofophoping , uiteraard gevolgd door een stijgen van de g.p.u. t° liggen meestal aan de basis.

Een reflow laten uitvoeren door iemand die weet met wat hij bezig is , gevolgd door een modificatie op de koelventilator , is meestal een zo goed als definitieve oplossing.

Uiteraard dient de console dan wel op regelmatige basis zuiver/stofvrij te worden gemaakt.

Het moedwillig/ongecontroleerd oververhitten van de console (door het blokkeren van de ventilatoren) is niet echt een aanrader.

De kans op een succesvolle reflow zakken dastisch , en er is zelfs kans op motherboardschade (doormetaliseringen die scheuren).

Een reball is uiteraard een definitieve , maar veel duurdere oplossing.

Een p.s.3 die niet zuiver wordt gemaakt op regelmatige basis "leeft" meestal slechts 3 jaar .... (draaiuren van de harddisk)

Ik vermoed dat dit ongeveer hetzelfde zal zijn voor een xbox.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"wat is de beste oplossing? "

Is tevens meteen de duurste --> " reball ".

Is 100% zeker een definitieve herstelling .... hoe veel men hiervoor durft te vragen ???

Een "reflow" is uiteraard veel goedkoper ... zeker indien je deze zou kunnen laten uitvoeren door een lokale kennis.

Hou zeker afstand van "mc gyver" oplossingen als verfbranders en dergelijke.

Deze maken een uiteindelijke korrekte herstelling (zowel "reball" als "reflow") slechts moeilijker of ... onmogelijk.

Voor de volledigheid van dit verhaal ... hoe oud is deze console ???

peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan