IIS op server 2003 naar Werkstation XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosserss

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Berichten
98
Hallo allemaal,

Donderdag heb ik een herkansing voor mijn PVB wat gaat over o.a. Operating Systems.

Zelf kom ik er niet uit en ook niet uit de onderdelen van school zelf.

Ik zal even kort beschrijven.

We hebben een server 2003 en een Windows XP werkstation.

We moesten op de server 2003 IIS installeren, dit is gedaan eigenlijk al zover dat als ik internet opstart en www.bossers.nl of 192.168.1.1 in typ dat ik de site krijg die ik erin gegooid heb.

Nu moet ik via het werkstation als ik inlog op het domein en naar het internet ga en intyp www.bossers.nl of 192.168.1.1 komt er geen site en zegt deze dat er een dns error is. Maar de DNS is juist ingesteld en inclusief een Host aangemaakt van www. Alles op server 2003 doet het wel, krijg het alleen niet voor elkaar om het ook op werkstation XP te laten werken.


(deel van de vraag in de opdracht): Voor het bedrijf vanZutphen wordt op dit moment een website gebouwd door een ander bedrijf. Aan jou de taak om deze de webserver en FTP-server die hiervoor nodig is voor te bereiden. (gebruik testsite )
Stel de webserver zo in dat alle gebruikers in het domein anoniem de website alleen kunnen bekijken via de url: www.bossers.nl (zelf maar me eigen achternaam gepakt..)
Let op: Zorg ervoor dat de rechten op het niveau van de web-server en FTP-server goed ingesteld staan, maar ook de rechten op niveau van NTFS.

(nu ik de opdracht zo lees weet ik niet of de FTP ingesteld onder tussen moet worden.. maar hopelijk hoor ik dat van jullie dan als jullie wat weten, en anders wacht ik tot woensdag tot de leraar de tijd heeft.. :)


Ik hoor het wel!

Groetjes, Arianne
 
(bericht lukt op dit moment niet om aan te passen maar ondertussen heb ik FTP toegevoegd / geïnstalleerd.
 
PVB over Windows 2003, welke opleiding doe je in hemelsnaam :)

Ik ga het niet voorzeggen, maar standaard IIS in 2003 zou gewoon moeten werken. Bij jou werkt het niet. Controleer dan het volgende: IP adressen, DNS, toegangsrechten IIS, NTFS rechten, Group policies en firewall
 
Nou dan zal ik het even uitleggen, woensdag heeft de leraar tijd om mijn vraag te beantwoorden hierover en aangezien ik vandaag en morgen nog thuis ga oefenen en er zo achter kan komen hoe ik het op kan lossen. Dus eigenlijk of ik het nu van jullie hoor of van mijn leraar over 2 dagen... Dat zou geen verschil moeten zijn en maken.

In 2003 doet alles het gewoon. Alleen op mijn werkstation kom ik gewoon niet op de site ervan..
 
De volgende tests op de XP computer:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
nslookup www.bossers.nl
tracert 192.168.1.1

En als laatste test een connectivity-test (als het werkt, dan wordt je CMD-venster zwart met cursor rechts boven, dus moet je dan het venster met het rode kruisje afsluiten):
telnet 192.168.1.1 80

Je hebt dan in ieder geval DNS en verbindingsproblemen (op de XP, eerste 2 tests) en firewall problemen (op de W2003, laatste test) uitgesloten (als alle tests slagen).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

De test van XP slaagde beide niet. Het ligt dus aan de DNS.. Bij de server 2003 krijg ik gewoon indd. een zwart nieuw scherm (als je dat bedoelde) (overigens heb ik er nog nooit van gehoord wat jij me nu uitlegt dus dat zegt meer over mijn school..

Vandaag doet opeens pingen niet naar 192.168.1.1 wel naar 127.0.0.1 (stond ingesteld bij dns bij netwerk connecties > ipadres en daaronder zeg maar.

Ik denk dat ik even heel de DNS eruit gooi, en het weer opnieuw ga doen. Als jullie nog iets weten hoor ik het graag!
 

Bijlagen

  • DNS.PNG
    DNS.PNG
    17,4 KB · Weergaven: 67
  • telnet.PNG
    telnet.PNG
    7,6 KB · Weergaven: 56
Hallo Tijs,

De test van XP slaagde beide niet. Het ligt dus aan de DNS.. Bij de server 2003 krijg ik gewoon indd. een zwart nieuw scherm (als je dat bedoelde) (overigens heb ik er nog nooit van gehoord wat jij me nu uitlegt dus dat zegt meer over mijn school..

Zo even een update...

De site kan ik inmiddels bereiken bij windows xp met 192.168.1.1 alleen lukt het nog niet via www.bossers.nl (www is al wel toegevoegd bij DNS) DUs ik ga even de testen nu opnieuw uitvoeren.
 
Sorry voor mijn dubbele antwoord, kreeg hem niet verwijderd en ook niet aangepast.. Excuses.

In virtualbox stond een instelling verkeerd en die heb ik weer opnieuw even aangepast. Ik kan nu ook via XP naar de website 192.168.1.1 behalve de www.bossers.nl dus dat is nu nog het enige wat niet lukt. de nieuwe host www is aangemaakt op ip: 192.168.1.1
 
Zo ondertussen kom ik op de website ook via www.bossers.nl > wat heb ik gedaan: nog maar een extra www host aangemaakt op ip adres van de xp client. 192.168.1.2 > ik weet niet of het mag dit vraag ik woensdag nog na maar in elk geval hij doet het!

Bedankt voor de hulp !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan