FTP rechten op juiste manier instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosserss

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Berichten
98
Hallo allemaal,


Mijn laatste vraag over dit onderwerp... Iemand die mij misschien kan helpen..

Nou ik heb een server 2003 en een werkstation XP alles werkt van iis tot ftp, pingen e.d.

Nu heb ik op het werkstation xp filezilla staan en daar mag alleen in dit geval gebruiker willem.karssenberg toegang tot hebben alle andere mensen dus niet, ongeacht admin of niet. Nu kan alleen een admin er nog op die heet: jorick.scheerens, op de een of andere manier lukt het me niet geregeld dat hij GÉÉN toegang heeft tot FTP / filezilla. De andere ''users'' kunnen er niet op.

De FTP properties staan juist ingesteld.. alleen waar moet ik jorick.scheerens eruit gooien!!?? Weet iemand het?

Alvast bedankt!


D:\Website\Inetpub\wwwroot (wij gebruiken wwwroot ipv ftproot)
 
Je FTP server is toch je W2003 server neem ik aan?
Je gebruikt dus de Filezilla-client om op je FTP server te komen vanaf je WXP.

Edit>>Users ?
Doe dit op je W2003 server.

Groeten Marcel
 
Hallo Marcel, je bedoelt permissions oor de users ? of waarmee bedoel jij edit ?

Ja mijn ftp server is op mijn w2003, via filezilla client (XP) kom ik op de ftp server van 2003.
 
2 mogelijkheden:
óf je gebruikt geen Isolation en zet de NTFS rechten op de (hoofd-)map die via de FTP-site beschikbaar wordt gesteld zodanig af dat alleen willem.karssenberg toegang heeft, dus niet Domain Admins en ook niet jorick.scheerens expliciet.
óf je kiest voor "Isolate users using Active Directory", en je maakt ergens een submap waar alleen willem.karssenberg bij mag en daarna zet je omgevingsvariabelen bij willem.karssenberg (via group policy/groepsbeleid, bijv.) voor ftproot en ftpdir, conform de volgende instructie uit deze link
[...]when you use this approach each user's FTP home directory is defined by two environment variables: %ftproot% which defines the root directory and can be anywhere including a UNC path to a network share on another machine such as \\test220\docs, and %ftpdir% which can be set to %username% so that for example Bob Smith's FTP home directory would be \\test220\docs\bsmith and this folder would have to be created beforehand for him. You could set these environment variables using a logon script and assign the script using Group Policy[...]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan