blocked a self-signed application

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vascos

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2014
Berichten
46
Als ik een java toepassing wil openen krijg ik de volgende foutmelding:

ab.jpg

Hoe kan ik dit afzetten?
 
Dit betekend dat de java toepassing een eigen SSL certificaat gebruikt ter beveiliging. Aangezien iedereen die dat wil zo'n certificaat kan maken is het niet zo betrouwbaar als een certificaat dat door derden gevalideerd wordt. Om die reden blokkeert Java dit soort applicaties standaard.
Het wordt sterk afgeraden om deze applicaties te draaien, maar het is mogelijk om een uitzondering toe te voegen in Java.

Bron: https://www.java.com/nl/download/help/java_blocked.xml
 
Dit betekend dat de java toepassing een eigen SSL certificaat gebruikt ter beveiliging. Aangezien iedereen die dat wil zo'n certificaat kan maken is het niet zo betrouwbaar als een certificaat dat door derden gevalideerd wordt.
tja een domein is toch meestal gekend meestal relatief veilig als het om een beter gekend domein is tja ik heb al certificaten die op linkse wijze zijn gestolen en dan zijn er derde partijen die zelf niet te betrouwen zijn dus wat is dan nog het nut ervan het veel geld voor niets
 
Met die denkwijze hoef je ook geen wachtwoord op de computer te hebben en geen slot op de deur. Een wachtwoord kan immers omzeild worden als lokale toegang wordt verkregen en een slot kan opengebroken worden, of men kan gewoon een raam in slaan en naar binnen.
Een aanvraag naar een bestaand domein kan omgeleid worden naar een ander domein met een (zelf gemaakt) nep certificaat voor SSL, Als je dus de waarschuwing krijgt terwijl je die normaal niet kreeg zou ik contact opnemen met de beheerder van het domein of van het certificaat. Het kan zijn dat er iets mis is en het certificaat vernieuwd moet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan