Hallo allen,
Momenteel ben ik bezig om een database te maken ter controle of een personeelsdossier compleet is.
Alles werkt naar behoren, maar loop nu tegen een probleempje aan namelijk het volgende.
Ik heb een aantal tabellen (Werknemers, Verplichte documenten, documenten aanwezig in dossier).
Met een functie maakt hij netjes de vergelijking en komt in een query met het resultaat.
Helaas is de tabel verplichte documenten te statisch.
We willen namelijk de mogelijkheid om vanaf datum indienst X, voor een functie Y, document Z verplicht te kunnen stellen, zonder terugwerkende kracht.
Als het niet met terugwerkende kracht is, zal een nieuwe database gemaakt moeten worden en die moet vanaf die datum gevuld worden, volgens de dan geldende eisen. Dan heb je over 10 jaar een hoop extra databases, wat mij een onwenselijke situatie lijkt.
Is het mogelijk om een soort module te maken waarbij ikzelf de verplichtheid per document per FF/functie in kan zetten en vanaf wanneer in dienst, tot wanneer die van toepassing is? Waar hij bij de vergelijking of een dossier compleet is ook daar naar kijkt.
Zelf dacht ik eraan om een nieuwe tabel erbij te maken, waarbij de functiecode, ingangsdatum verplicht document en dan alle documenten die genoemd staan in de tabel verplichte documenten.
Vervolgens een soort van if then else te maken.
De functie zoals het momenteel is om de compleetheid te checken is:
Er is nog een deel2 maar is hetzelfde als hierboven (vanwege aantal argumenten).
Het mooist zou zijn om hier een aanvulling op te maken en op basis van indienst de extra eisen erbij te halen.
Momenteel ben ik bezig om een database te maken ter controle of een personeelsdossier compleet is.
Alles werkt naar behoren, maar loop nu tegen een probleempje aan namelijk het volgende.
Ik heb een aantal tabellen (Werknemers, Verplichte documenten, documenten aanwezig in dossier).
Met een functie maakt hij netjes de vergelijking en komt in een query met het resultaat.
Helaas is de tabel verplichte documenten te statisch.
We willen namelijk de mogelijkheid om vanaf datum indienst X, voor een functie Y, document Z verplicht te kunnen stellen, zonder terugwerkende kracht.
Als het niet met terugwerkende kracht is, zal een nieuwe database gemaakt moeten worden en die moet vanaf die datum gevuld worden, volgens de dan geldende eisen. Dan heb je over 10 jaar een hoop extra databases, wat mij een onwenselijke situatie lijkt.
Is het mogelijk om een soort module te maken waarbij ikzelf de verplichtheid per document per FF/functie in kan zetten en vanaf wanneer in dienst, tot wanneer die van toepassing is? Waar hij bij de vergelijking of een dossier compleet is ook daar naar kijkt.
Zelf dacht ik eraan om een nieuwe tabel erbij te maken, waarbij de functiecode, ingangsdatum verplicht document en dan alle documenten die genoemd staan in de tabel verplichte documenten.
Vervolgens een soort van if then else te maken.
De functie zoals het momenteel is om de compleetheid te checken is:
Code:
Public Function Compleetdeel1(lijstChecklist As Boolean, vpChecklist As Boolean, lijstScreening As Boolean, vpScreening As Boolean, lijstBig As Boolean, vpBig As Boolean, lijstHerBig As Boolean, vpHerBig As Boolean, lijstSRC As Boolean, vpSRC As Boolean, lijstHerSRC As Boolean, vpHerSRC As Boolean, lijstVOG As Boolean, vpVOG As Boolean) As Boolean
Compleetdeel1 = (Not vpChecklist Or lijstChecklist) And (Not vpScreening Or lijstScreening) And (Not vpBig Or lijstBig) And (Not vpSRC Or lijstSRC) And (Not vpVOG Or lijstVOG)
End Function
Er is nog een deel2 maar is hetzelfde als hierboven (vanwege aantal argumenten).
Het mooist zou zijn om hier een aanvulling op te maken en op basis van indienst de extra eisen erbij te halen.