login systeem HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspc

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Berichten
300
Hallo,
Weet iemand hoe je in HTML een login systeem kan maken en dat mensen zich kunnen registreren??
BVD
MVG
 
Laatst bewerkt:
Ja,

Je moet alleen ook kennis van PHP en (My)SQL hebben. Er staan genoeg voorbeelden op het internet, of zoek eens een tutorial op YouTube.
 
@Dylanh: er bestaan meer talen dan alleen PHP, dus daar heeft ie nog keuze in. Bijvoorbeeld ASP.NET of Java EE.
 
Ik zou bij het begin beginnen ipv gelijk met OOP te beginnen.
 
@Dylanh: en waarom raad jij aan om PHP te gebruiken? Zowel ASP.NET als Java EE zitten veel degelijker in elkaar, dus in welk opzicht lijkt PHP jou de betere keus?
 
die kan ik wel gebruiken thnx.

heeft er iemand verstand van contact formulieren in html??
deze code opent mijn mailprogramma:
<form method="post" action="mailto:mail@mail.nl">
<em>
Naam:
</em><br />
<input type="naam" maxlength="20" /><br /><br />
<em>
Onderwerp:
</em><br />
<input type="onderwerp" maxlength="20" /><br /><br />
<em>
E-mailadres:
</em><br />
<input type="text" maxlength="20" /><br /><br />
<em>
Bericht: (maximaal 1000 karakters)
</em><br />
<textarea rows="7" cols="25" name="opmerkingen" maxlength="1000">Type je bericht...</textarea>
<input type="submit" value="Verzenden" />
</form>

op alle andere sites verstuurt ie het zonder een mail programma te openen, kan ik wat aan deze code veranderen zodat ie het wel verstuurt maar geen mail programma opent??
 
Ja, je kunt met PHP een script maken dat dit voor je doet. Als je mail script bijvoorbeeld mail.php heet zet je in de form action="mail.php" in plaats van action="mailto:mail@mail.nl"
 
Joomla dat is een open source met heel veel gratis scripts en mogelijkheden

kijk eens op joomla.org
hier kan je alles downloaden voor een leuke site
heb er zelf weinig verstand van en bv dit gemaakt www.deooldies.nl en www.reuzengilde-roermond.nl
je moet je er even in verdiepen
maar veel eenvoudiger zal het niet gaan

Don
 
@Dylanh: en waarom raad jij aan om PHP te gebruiken? Zowel ASP.NET als Java EE zitten veel degelijker in elkaar, dus in welk opzicht lijkt PHP jou de betere keus?

Omdat PHP veel populairder is, het is vrijwel overal geïnstalleerd op webservers. PHP is sneller, in PHP is de logica makkelijker te begrijpen. Dat lijkt mij genoeg rede om PHP te gebruiken ipv crappy asp.net
 
Dat PHP populairder is heeft er alleen maar mee te maken dat het een lager instapniveau kent, niet omdat het de beste taal is. En qua performance is Java EE bijvoorbeeld echt wel heer en meester over PHP (en heb te weinig met ASP.NET gewerkt om daar iets over te zeggen). Maar ASP.NET en Java EE zitten mijns inziens qua architectuur gewoon veel beter in elkaar. En in welk opzicht zou de logica, die je zelf schrijft, in PHP makkelijker te begrijpen zijn? Of bedoel je de PHP omgeving zelf? Die lijkt me ook het minst van allen. En laten we nog maar niet over het debuggen van code gaan beginnen.
 
Juist, PHP is 'het begin'. Aangezien ik denk dat Matthijs nog niet zoveel ervaring heeft raad ik hem aan om met PHP te beginnen. Debuggen van PHP code valt wel mee, zelf heb ik me altijd kunnen redde met PHP. In het algemeen raad ik niet eens aan om PHP of ASP of Java EE te gebruiken maar daar gaat het nu niet over.
 
ik kan alle genoemde talen en ik heb het ook meer op php voor kleinere projecten en enkel web waar zou jij hosten zonder veel te moeten betalen omdat toch niet te onderschatten is php 34 tot 150€ voor de betere hosting. java al snel een +250 per jaar en .net is niet professioneel te beveiligen/te vinden (en je zit al op voorhand opgezadeld met verplichte keuze van besturingsysteem en verplichte lecenties dus zit je al snel in de +1000€).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan