eregi() is deprecated wat kan er fout gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
2.120
beste mensen ik heb een site gevonden waarbij ik jullie kan ilustreren wat er kan fout gaan

***verwijdert***

een functie is depricated nu dat komt mogelijks van een update van appache nu dit kan vermeden worden door dit naar een log te verplaatsen
door een
PHP:
            try{
                 
            }  catch (Exception $xcp){
               /// log die boel

            }
 
Laatst bewerkt:
Ehm, Apache heeft hier niks mee te maken. PHP wel, eregi is inderdaad deprecated zie;
http://nl3.php.net/eregi

Gebruik preg_match();
Verder snap ik de bedoeling van dit topic niet echt.
 
Verder snap ik de bedoeling van dit topic niet echt.
dat het apache niet is heb je gelijk in php is upgedate en zijn server staat in developermode de kan dat mensen iets zullen bestellen lijkt mij gering.

ik wil effen onder aandacht brengen dat programmeurs dit zien aangezien hier ook wat studenten zitten .
 
Dat zul je dan ook door de error kunnen zien, ga je voor elke functie die deprecated z'n topic aanmaken? Lijkt me onnodig.
 
Ik denk ook niet dat de website beheerder blij is dat je hun site als voorbeeld gebruikt. Wanneer mensen op de domein- of bedrijfsnaam gaan zoeken kunnen ze hier terecht komen en dat lijkt mij niet wenselijk.

Daarnaast krijgen ontwikkelaars gewoon melding van deze fout, hoewel ik betwijfel of het een Exception is.

Het nut van deze thread zie ik dan ook niet in, je geeft alleen een fout aan maar niet echt een oplossing (namelijk vervangen door preg_* functies). Wil je mensen wijzen op veiligheidsissues dan kun je daar beter over bloggen o.i.d., het forum is hier niet voor bedoeld.

Ik wil je dan ook verzoeken het web-adres te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan