Sapphire R9 290

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMitchHD

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Hallo,
Vandaag heb ik de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 gekocht.
Alleen heb ik een probleem. Wanneer ik de drivers heb geïnstalleerd slaat de pc vast, word het scherm zwart en start de PC opnieuw op. Ik had de allerlaatste BETA drivers geinstalleerd
Ik heb nu alle drivers verwijderd en nu heb ik dit probleem niet meer.

Wat kan ik hier aan doen?

Gr.
TheMitchHD

Laatst bewerkt:
Hoi,

Gezien deze heb je een heel slecht merk qua voeding zou best daar eens aan kunnen liggen.
Je zou eventueel de driver voor de beta drivers eens kunnen proberen maar blijft een feit dat je een slecht merk voeding hebt

Laatst bewerkt:
Het ligt niet aan de voeding. Die is prima om 2 van deze kaarten tegelijk te draaien. Het probleem zat hem in de beta drivers. Ik heb nu de normale gedaan en nu werkt hij perfect.

Hoi,

Is geen prima merk , maar fijn dat het opgelost is :thumb: ,vergeet je de vraag ook niet op opgelost te zetten;)

Ik weet dat het niet echt een prima voeding is maar het werkt. En het blijft (hopelijk) werken :P
Ik zet hem op opgelost!

Het gebeurde net weer. PC slaat vast en dan start hij opnieuw op.

Hoi,

Las ergens dat je broer een goede voeding had probeer die eens,

Die heb ik al geprobeerd maar dat bleek dezelfde te zijn als ik heb (facepalm)
En ik heb nu ook niet meer zo'n groot budget. Wat is de goedkoopste voeding die deze kaart ondersteund wat veilloos zou moeten werken?

Het rare is. Zodar ik de drivers heb geinstallerd crasht hij. Zonder drivers niet? Dan zou je toch eerder denken aan de drivers?

Hoi,

Nee wanneer de drivers zijn geïnstalleerd wordt de videokaart pas volledig gebruikt dus meer belastend voor de voeding
Er bestaat ook een kleine kans dat de kaart stuk is maar gezien je merk voeding is dat mijn eerste keus.

Welke videokaart had je eerst?

ik las op internet dat ms tech voedingen hier een stukje uit de tekst maar dit is dan een 750 watt voeding

Dit is een zeer slechte voeding die zeker niet aan te raden is om te kopen. Het is de goedkoopste van 750W die er is en dat is ook wel te merken. De 3.3V, 5V en 12V aansluiten liggen ongeveer 30-40% onder het voltage wat ze horen te hebben en de -5V en -12V zijn samengevoegd tot -8.9V.
Problemen die hierdoor optreden zijn dat de videokaart steeds uitvalt waardoor het beeldscherm even zwart wordt. CPU en GPU overklokken is totaal onmogelijk en het systeem zelf is zeel instabiel. Sommige USB-HDD's werken niet eens op deze PC als ik ze aansluit.

ik twijfel of je überhaupt een voeding van 750 watt nodig hebt maar als je een nieuwe voeding wilt zou ik deze doen---> link

ik denk dat je beter een 600 watt voeding kan nemen, want die redt dat ook makkelijk ---> link

Laatst bewerkt:
Ik ga denk ik voor de Corsair Cx750M.
Bedankt allen!

Laatst bewerkt:
Ik ben helemaal radeloos nu.

Ik heb die Sapphire R9 290 4GB GDDR5 in mijn PC. Met een nieuwe voeding. De Corsair CX750M en nog steeds heb ik het probleem dat hij na het installeren van de drivers crasht.

Ik krijg dan ook deze foutmelding:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA800D506038
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\062414-15849-01.dmp
C:\Users\Mitchel Hovingh\AppData\Local\Temp\WER-23618-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Wat is er nou aan de hand?

Gr.
TheMitchHD

Hoi,

Zou toch echt de voeding de schuld geven maar heb je de optie om de kaart in een andere pc te proberen gaat het daar ook mis dan is de kaart defect ,of is de winkel waar je hem gekocht heb dichtbij dan zou je daar de kaart kunnen laten testen.

Laatst bewerkt:
Ik heb net een splinternieuw voeding besteld! Hoe kan het dan nog aan de voeding liggen?
Ik heb nu de Corsair CX750M.

Hoi,

Ja dat weet ik ik denk dat je me verkeerd begreep gezien mijn eerdere antwoorden kon je zien dat ik de mtech voeding verdacht maar blijkt dus niet zo maar het kan nooit kwaad om de corsair te houden .dus nu de vraag kan je de kaart in een andere pc proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan