Overklokken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Berichten
1.352
Beste,

Ik wil mijn processor graag overklokken, het is een Intel Core i7 4790k, mijn moederbord ondersteund overklokken.
Mijn systeem is vrij nieuw, (zelf samengesteld) als ik mijn processor overklok gaat mijn garantie vervallen?

Met vriendelijke groetjes
 
Heb je ook bij je samenstelling adequate koeling aangeschaft?

In principe verlies je altijd garantie wanneer je gaat overclocken, echter is het moeilijk aan te tonen dat er overgeclockt is. Maar het is zeker wel belangrijk dat je beseft dat overclocken niet zonder risico is. Zoek daarom in ieder geval op tussen welke voltages je moet blijven om je processor niet te beschadigen!
 
Bedankt,
Ik heb nog een vraagje, ik wil niet direct gaan overklokken, maar heb ik die koeler die hierboven vermeld staat nodig om games op high of ultra te spelen?
Of is de standaard meegeleverde koeler van Intel goed genoeg om games zoals GTA V en Watch Doge op high/ultra te spelen?
 
voor te gamen heb je geen speciale koeler nodig, dus dat kan ook gewoon met de standaard koeler. Let wel: je hebt de andere koeler al, en behalve dat deze beter koelt is deze ook een stukje stiller dan de standaard koeler ;)
 
Dan zal ik Cooler Master gebruiken.
Bestaat er ook koeler voor gpu een soort van aparte koeler?
Mijn behuizing zelf heeft ook 2 ventilatie (Ik kan er 4 plaatsen).
Dus zal het nodig zijn om extra koeler voor gpu aan te schaffen?
 
standaard is het niet nodig om extra koelers aan te schaffen. Ja er zijn andere koelers die je kunt monteren op een videokaart, maar dan verlies je wel je garantie (dat is ook eigenlijk de reden waarom ik zou adviseren om standaard een videokaart met aftermarketkoeler te nemen, dan heb je gelijk een betere & stillere koeler zonder dat je problemen kan krijgen met garantie).

Extra ventilatoren kan je altijd in je behuizing plaatsen, hoewel dit vaak eigenlijk nauwelijks effect heeft.
 
Oke bedankt. Wat vind je van de koelers van de inno3d geforce gtx 780 ichill herculez x3 ultra 3gb?
Zijn die goed genoeg?
 
Krijg hem vandaag binnen.
Bedankt voor jou hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan