Nieuwe router/modem aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssjoerdy

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Berichten
59
Hoi, ik heb nieuw internet van een andere provider, daar zit ook een andere router bij.. Bij installatie kan ik dan gewoon de oude kabels laten zitten en die pluggen in de nieuwe modem.. Ipv alles weer opnieuw.
 
Ja hoor, dat moet zeker kunnen als het gewoon dezelfde bekabeling is die nodig is.
 
Het ompluggen van de kbels is pas het begin, daarna begint de installatie pas.

Het is 98% zeker dat de nieuwe router een ander SSID uitzend. Hierdoor kan er geen enkel WIFI apparaat meer verbinden.
Je zult de SSID gegevens terug moeten zetten naar die van de oude router of je moet alle apparaten opnieuw aanmelden.

Het is zeer wel mogelijk dat er gebruik gemaakt wordt van een andere IP-range. In dat geval moet het IP-adres aangepast worden van alle apparaten welke een vast IP-adres hebben, vaak printers en dergelijk. Met een beetje geluk is de gebruikte IP-range in de router in te stellen.

Mochten er poorten geforward zijn op de ouder router dan zul je dat nu opnieuw moeten doen.
 
Had me er al op ingesteld dat ik alle internet connecties opnieuw moet instellen, lijkt me totaal geen probleem. Had het nu alleen over de kabels van de oude router gebruiken om vervolgens mijn nieuwe router, van een andere provider met ons nieuwe abonnement aan te sluiten op de oude kabels.. Zodat ik alleen de oude router eruit hoef te doen en er een nieuwe te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan