Internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

loran96

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2014
Berichten
1
Hallo,

Over 2 maanden verhuis ik naar een appartement in het centrum. Dit is een nieuw appartement, ze hebben namelijk in een oude praktijk 2 appartementen gebouwd. Het probleem is nu dat hier dus maar één internet aansluiting komt/is omdat het eerst één adres was. Ik zit dus waarschijnlijk met mijn buurman op een modem. Ik krijg in het appartement een DSL aansluiting en er is waarschijnlijk een draadloos netwerk. Dit is een prima oplossing voor veel mensen die niet veel meer doen dan een beetje surfen op het internet. Dit geld jammer genoeg niet voormij wat ik werk voornamelijk via mijn thuis internet. Nu weet ik dat men nare dingen kan doen als men op hetzelfde netwerk zit, bijvoorbeeld WireShark. Mijn vraag is nu hoe kan ik mezelf zo goed mogelijk beveiligen. Ik dacht aan een router op die ene DSL aansluiting en misschien een VPN?

Alle tips zijn welkom ook suggesties voor goede routers en VPN's.

Met vriendelijke groet,
Loran
 
Laatst bewerkt:
Een netwerk opzetten middels powerline is een optie.
Om te beginnen kun je daar in huis grote afstanden mee afleggen maar nog belangrijker: je kunt de powerlineadapters beveiligen. Stel dat je 4 adapters in de woning hebt, dan kun je daar 2 aparte netwerken van 2 adapters van maken. Die 2 netwerken staan los van elkaar en hebben ondeling geen toegang als je dat niet wilt.
Ik denk dat ook wanneer je maar 1 adaptr in jouw deel van de woning hebt je die ontoegangkelik kunt maken voor de rest van de woning. Dit gaat in 9 van de 10 gevallen via de meegeleverde cd.
Powerline is er ook met wifi.
 
vraag om tenminste één bekabelde aansluting en vraag of de ruimte waar de router staat afgesloten kan worden zodat de bewoners er niet bij kunnen.

Vervolgens kun je eventueel een eigen router aansluiten op de kabel zodat je meerdere aansluitingen hebt en een eigen WIFI-netwerk neer kunt leggen.

Voordeel van een bekabelde aansluiting is dat deze beduidend sneller is dan een WIFI aansluiting.
 
Prima oplossing. Al is router-achter-router wel lastig(er) te configureren...

*edit*
@loran
Welkom op Helpmij...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan