MG5550 icm WLR-4100 v1 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vince14

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Berichten
258
Router: WLR-4100 v1 X4 N300
Printer: MG5550 Canon Pixma

Voor het gebruik van internet, geen problemen met de router gehad. Het probleem zit het in het aansluiten van de printer. Na het opnieuw opstarten van de printer is de router alle gegevens vergeten over de printer. Dan moet ik weer de software opnieuw installeren en de printer opnieuw aanmelden voordat hij weer werkt. In sommige gevallen werkt het dan nog niet hij blijft vaak hangen op “Zoeken naar printers", omdat de router de printer alweer niet herkent.

Nu heb ik de firmware van de printer en van de router geupdate en de router gereset. Maar nog steeds het zelfde probleem.

Vervolgens probeerde ik de printer aan te sluiten op ‘dezelfde laptop’ en een ‘andere router’ en het werkte vloeiend. Zelfs als de printer van het stroom gehaald werd. En zelfs 2 dagen later ook nog.
Ook heb ik op ‘een andere laptop’ geprobeerd met de WLR-4100 v1 te printen en dit werkte ook niet.

Nu heb ik ook de mac adres en ip adres vast in de router en printer ingesteld, maar dit wilde ook niet werken. Zelfs alles zonder beveiliging op het netwerk geprobeerd aangezien ik vrijstaand woon is dit geen probleem, maar had ook geen zin. DRX-instelling voor draadloos lan in en uit geschakeld op de printer, deed ook niks.

Alleen bij de WLR-4100 v1 werkt de printer niet vreemd genoeg. En een de MFC-J615 van Brother werkt wel perfect op de router.


Ik heb de printer trouwens al onder garantie teruggestuurd, maar ze konden hem niet maken omdat het onderdeel niet leverbaar was. Dus ik kreeg een nieuwe, maar deze heeft gewoon hetzelfde probleem icm met de router.

Nu vraag ik me ook af, ligt het probleem bij de router of bij de printer?
 
Voor de mensen die tegen dit probleem aanlopen, schakel IPv6 uit op de printer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan