Printer Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal

Kun je een Brother MFC-1810 in een Netwerkje, zodanig op een Printer-Server aansluiten
dat alle funkties blijven werken. Ook voor de andere Nertwerk-computers ?
Een Brother MFC-1810 kan: Printen, Scannen en Faxen en dat allemaal via een USB kabeltje.

MVG
Jan Filarski :)
 
Hallo RogerS

Ik heb een PS-1206U van Edimax aangeschaft, een USB uitvoering dus.
Ik hoop dat ik deze Print-Server ook de Scan mogelijkheden van de Printer: Brother MFC-1810 kan uitvoeren.

MVG
Jan Filarski
 
Is dus een PRINT server. Heeft dus waarschijnlijk geen tweerichtingsverkeer wat nodig is voor MFP.
 
Hallo RogerS

En wat is dan het verschil met jouw MFP server, buiten dat die dus Wireless is?
Werkt die wel in twee richtinegen?

MVG
Jan Filarski
 
Ze bieden niet voor niks 2 soorten aan. Zie ook -> http://www.edimax.com/en/produce_list.php?pl1_id=7&pl2_id=

Zoals ik al zei. Generiek gesproken kan een print server verkeer in 1 richting doorsturen. Ergo, je stuurt een printje naar de printer. Bij MFP heb je 2 richtingsverkeer nodig. Printjes moeten naar de printer en scans moeten van de printer naar je pc. Is dus een fundamenteel verschil en blijkbaar maakt Edimax voor beide doeleinden verschillende kastjes.
 
Hallo RogerS

Ik heb zojuist mijn bestelling gewijzigd. Van PS-1206U naar PS-1206MF

Met de volgende specifikatie:

The PS-1206MF MFP servers can let you share the MFP to all PC's though your wired or wireless network.
All connected users can instantly avail of its printer function.
Sharing of the MFP's scanner, card reader and Fax is fast.
You can automatically or manually occupy the MFP though its utility and you're all set.
The MFP server provides the best solution for users to share MFP conveniently and easily.


Dus ik ben benieuwd, en erg blij dat je mij waarschuwde.

MVG
Jan Filarski ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo RogerS

Ik heb mijn Print-Server binnen en al geinstalleerd ook. tenminste..........
Het probleem is niet de Brother MFC-1810 maar de Print-Server waar ik meer zit.
Vóór de installatie van de Print-Server werkt de Brother MFC-1810 perfect.
Na de installatie wanneer de diverse poorten worden toegewezen loopt het mis.
De Printerpoort verandert van USB001 naar USB002, maar is wel verbonden.
De Scanner poort maar niet geinstalleerd, en geenpoort, die wordt niet gevonden, is dus ook niet verbonden.
De PC-Fax verzenden is wel geinstalleerd, VerbindenStatus is mislukt, maar wel verbonden te zijn met USB001
De PC-FAX ontvangen is ook geintalleerd en Verbonden met COM4 (was voor installatie COM3)
De Remote Setup is ook geinstalleerd en Verbonden ook met COM4 (was voor installatie Com3)
De Printer is regelmatig Offline

Je ziet dus een rommeltje, en beslist niet stabiel
Ik weet nog geen raad, EDIMAX steekt z'n handen in de lucht. Ze weten het niet
Hoe is het met jouw installatie verlopen ?
MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
Maak alleen gebruik van print en scan. Werkt prima, maar is al een tijd geleden dat ik dit bij een klant heb neergezet. Heb geen idee hoe ik het indertijd heb geïnstalleerd.
 
Hallo RogerS

Jammer, dat had me een hoop nachtrust gescheeld.

MVG
Jan Filarski :d
 
Het is logisch dat er extra poorten verschijnen op je pc. Deze worden gemaakt door de software van Edimax. Via deze nieuwe poorten vangt je PC de USB gegevens op. Verstuurd die via het netwerk naar het Edimax kastje, en dit kastje maakt er weer een USB signaal van. In de praktijk blijkt helaas dat, alhoewel USB een keurig gespecificeerd protocol is, printer fabrikanten er blijkbaar een dermate rommeltje van gemaakt hebben dat het in de praktijk heel lastig blijkt een betrouwbaar converter kastje te ontwikkelen. Voor zover ik het kan overzien ligt dit probleem bij de printerfabrikanten en niet bij de ontwerpers van printservers.

Je zou je prints en scans dus naar de nieuwe USB poorten moeten sturen en dan zou het moeten werken.
 
Hallo RogerS

Nu werd me weer aangeraden een TP-link PS310U Print-Server
Ik weet niet van deze Print-Server en heb er eigenlijk niet zo veel vertrouwen meer in, dat deze wel de vereiste verbinding weet te leggen, zodat het Scanner-gedeelte van mijn printer Brother MFC-1810 niet meer voortdurend Offline is en blijft.
Of ken jij deze specifieke Print-Server ?

MVG
Jan Filarski :rolleyes:
 
Jouw printer staat niet in de compatibiliteitslijst...
http://www.edimax.nl/images/Image/products/MFP-series/PS-1206MFP_comp-list.pdf
Je ziet dan in die lijst ook dat alles > Win XP voor Brother lastig is....
Je kunt proberen te experimenteren met de instellingen, maar lastig blijft het zeker.

Terugsturen/brengen?

edit: hier staat de tp-link lijst...
http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-PS310U#down
http://nl.tp-link.com/resources/document/TL-PS310U_V1_Compatibility_List_140314.xls
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan