irritante beginpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooon

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Berichten
138
elke keer als ik ie opstart krijg ik de begin pagina van v9.com
weet niet hoe die daar gekomen is, had er nog nooit van gehoord.

maar krijg hem er ook niet vanaf, heb mijn eigen startpagina ingevoerd enz. zonder resultaat.

bij software verwijderen staat die ook niet tussen, en bij systeemconfiguratie (msconfig in start) staat ook niks tussen.

weet iemand hoe ik dit moet verwijderen ?
 
http://zondervirus.nl/v9-com-virus/

Het v9.com virus is een browser hijacker, die gebruikt wordt om het verkeer naar v9.com te verhogen en om deze site te promoten om geld te verdienen. Als je geïnfecteerd werd door deze cyber dreiging kan je serieuze problemen ondervinden tijdens het proberen te vinden wat je zoekt als je aan het surfen bent. Elke keer al je iets probeert te zoekne op het net wordt je zoekopdracht omgeleid naar de v9.com, th.v9.com or v9.com/us websites ongeacht welke zoekmachine je gebruikt. Bovendien kan het v9.com virus ook zijn werkbalk installeren en verschijnen als startpagina. Zoals je ziet is het zeer vervelend als je geïnfecteerd werd door dit virus. Bovendien kan het ook gevaarlijk zijn omdat je makkelijk omgeleid kan worden naar kwaadaardige websites. Als je ook te maken hebt met deze problemen moet je de pc nakijken met een betrouwbare anti-malware en het v9.com virus onmiddellijk verwijderen.
HOE KAN IK GEÏNFECTEERD WORDEN MET HET v9.com virus?

Het V9.com virus kan je pc binnendringen op verschillende manieren: je kan het downloaden samen met freeware of shareware programma’s of het simpel binnen laten na op een kwaadaardige link te klikken die men op een gehackte site achtergelaten heeft. Bovendien kan deze browser hijacker ook makkelijk meekomen in een bundel met andere malware. Eens het binne geraakt is begint het met alles in het werk te stellen om te kunnen beginnen met zijn omleidingen. Meestal wijzigt het DNS instellingen, verandert het de instellingen van de startpagina en begint het je om te leiden. Natuurlijk worden al deze wijziginge uitgevoerd zonder je toestemming te vragen. Als je geïnfecteerd bent met het v9.com virus, zal je niet enkel gewongen worden om deze site te bezoeken - er werd ook melding gemaakt dat het v9.com virus begint met het tonen van verschillende pop-up advertenties. Als je deze ziet moet je de pc nakijken op het v9.com virus en deze dreiging onmiddellijk verwijderen
HOE KAN IK HET v9.com virus VERWIJDEREN?

Als je denkt dat je geïnfecteerd bent door het v9.com virus, moet je een volledige systeemscan uitvoeren met een geautomatiseerd anti-malware of anti-virus programma. Probeer in dit geval om STOPzilla of SpyHunter te gebruiken. Herstel tevens je startpagina aan de hand van deze stappen:

In Internet Explorer:

Start IE -> ga naar ‘Hulpmiddelen’ -> ‘Internet Opties’ -> ‘Algemeen’. Stel nu je startpagina in als een blanco pagina of als een bepaalde site en klik op OK om de wijzigingen te bewaren.

In Mozilla Firefox:

Start ‘Mozilla Firefox’ -> ga naar ‘Hulpmiddelen’ -> ‘Opties’ -> ‘Algemeen’ -> ‘Opstarten’. Geef nu een bepaalde site op in de adresbalk en klik op OK om de wijzigingen te bewaren.

In Google Chrome:

Start ‘Google Chrome’-> Kies het ‘Sleutel symbool’ -> ‘Opties’ -> ‘Basis’. Bij opstart gebied, selecteer je ‘Open de startpagina’. Ga dan naar het startpagina gebied, geef een bepaalde site op in de adres balk en klik op OK om de wijzigingen te bewaren.
 
hardnekkig virus dus jedi,
zal die stopzilla dan maar eens proberen.

wel raar dat mijn virus-scanner deze niet heeft tegengehouden dan
 
Volgens mij niet een echt virus, maar meer javascript commando's die je pc aardig kunnen vernaggelen.

Ze willen namelijk alles van je weten en tegelijk voorkomen dat je van ze af kunt komen.
 
is er geen snellere manier om dit te verwijderen?
vaak maken ze een exe om bepaalde virussen te verwijderen.
hij is nu 1,5uur bezig en nog niet eens op de helft.
 
:D Draai maar gewoon AdwCleaner en mocht AdwCleaner die niet als een besmetting ( als een adware/malware of virus pagina dus ) beschouwen, dan is die dat ook niet ..
Maar als je die pagina of site niet hebben wil er zijn echter tig-talen ( zeer veel ! ) manieren om die ook volledig te blokkeren en mee stoppen, en hier paar manieren zijn :

Deze adres ( je vertelde helemaal niets over welke site is dat ??? :( ) je kan ook in Internet opties ( kijk onder screenshot ! ) blokkeren bij Internet opties/beveiliging/Websites met Beperkte toegang en daar Urll adres van betreffende intypen, let op ! je moet beginnen met https:// anders werkt niet ! ..
ScreenShot006.jpg

Na-dat je kan nog in jouw hosts kijk weer onder screenshot ! betreffende adres toevoegen en die ook bevestigen dan krijg je zeker die pagina niet meer te zien ..
ScreenShot008.jpg

ALS laatste sowieso je moet in Internet Opties jouw echte favoriete start-pagina smaak bevestigen ! ! ->kijk onder screenshot ! :D

2hwk9ip.jpg


:D Plus en natuurlijk ook bij Google Badware meldings punt vermelden ! !
 
Laatst bewerkt:
die spyhunter e.d. werken niet, alleen scannen.
wil je repareren dan moet je deze eerst kopen, dit is een trial versie.
maar proberen werkt dus ook niet alleen scannen.
 
thanxs ROYONIX, AdwCleaner werkte perfect.
snel en doeltreffend :thumb:

binnen 5 min. klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan