Android. Mail ophalen. Wel met 3G, niet met wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Het probleem bestaat al een tijdje maar begint me nu toch op mn zenuwen te werken.

Galaxy S Advance met Android 2.3.6
Hierop een tweetal pop3-emailadressen van mijn eigen .nl domeinnaam. Alles ingesteld zoals nodig in de standaard mail-app. Binnenkomende serverinstellingen van mn eigen domein, uitgaande serverinstellingen van Gmail.

Ga ik naar [alle postvakken in]-[vernieuwen] dan lukt dat met mn dataverbinding wel, maar met mn wifi-verbinding nauwelijks. Onderin beeld blijft dan soms wel een minuut of 5 [vernieuwen] staan.
Dit speelt op mn eigen wifi-netwerk, maar ook op t werk, bij vrienden en op mn Ziggo WifiSpot.

Kies ik voor één mailaccount vernieuwen ipv beiden tegelijk dan speelt hetzelfde probleem.

De frequentie voor het automatisch binnenhalen van email staat op 15 minuten en laat ik mijn wifi aan staan, dan haalt hij meestal wel gewoon mn mail op. Meestal...

Wat speelt hier...?
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook gehad, al dan niet met Google, maar eveneens een Amerikaanse hoster. Sinds ik gebruik maak van Hosted Exchange 2013 bij een Nederlandse hoster is het probleem wat jij beschrijft, bij mij verdwenen.

Jasper
 
Ik heb er naar gekeken maar snap niet helemaal wat dit met mijn verbindingsprobleem doet. Wat ik wel snap is dat het me zo te zien 4 euri per maand kost en ik weet nog niet of ik dat er voor over heb...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan