Is 1gb video geheugen genoeg ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BoomKikker

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2013
Hallo lezer,

Ik wil binnenkort een nieuwe laptop kopen, waarmee ik games kan spelen zoals gta 4, skyrim, world of warcraft, need for speed most wanted, cod MW3 en minecraft
Ik vond deze laptop : HP Pavilion 17-E177EB.
Nu wil ik weten of deze laptop, de games die ik heb opgenoemd aankan, op low of medium graphics.
Ik weet niet zoveel af van processors en videokaarten. (eigenlijk helemaal niets :P ) .
Ik zag dat hij 1GB videogeheugen had, maar mijn vraag is of dat wel genoeg is om te kunnen gamen.
Als iemand nog een andere laptop kan aanbieden (BUDGET: ±550 euro), is dat altijd goed :D
Bedankt.

toevallig heb ik dezelfde gpu op mijn laptop ik kan alle games op low spelen en sommige wat oudere games van medium tot high ik heb ook even verder gekeken op die site voor 600,- heb je deze --->link en die is dan ook veel beter want die heeft een intel i5 processor die amd processors zijn niet bepaald geweldig

Laatst bewerkt:
Als je wilt gaan gamen met een laptop moet je een ding weten: veel kan je er niet van verwachten :d
Een laptop is namelijk gemaakt om compact en mobiel te zijn en niet om goede game prestaties te leveren, daarnaast zit de videokaart daarom meestal in het moederbord ingebouwd dus kan je hem ook niet meer vervangen.

die amd processors zijn niet bepaald geweldig
Als je wilt gaan gamen met een laptop moet je een ding weten: veel kan je er niet van verwachten
Een klein beetje onzin wat ik in bovenstaande reacties lees.
Graag onderbouwen : waarom zijn AMD processors niet geweldig en waarom zou een laptop geen goede gameprestaties kunnen leveren? Alles heeft een prijskaartje, zo ook gameprestaties met een laptop.

@TheNeonater : ik zou best een weddenschap met je aan durven te gaan: ik denk dat mijn laptop (Intel I7 4900MQ, 32 gig RAM intern, GTX 780M) iets van tussen de 65 en 85% van álle desktops in Nederland verslaat op het gebied van gaming. (ruige gok, ik kan er een enkel procentje naast zitten........)

@boomkikker : wat het 1e linkje in het bericht van maniac2003 betreft : dat is best een aardige site, ik gebruik 'm zelf ook regelmatig als referentiekader. Ik beoordeel de kaarten daar dan ook als volgt :

classe 1 : zijn prima kaarten, ook voor de wat nieuwere games
classe 2 : zijn best wel aardige kaarten al zal je de nieuwere games niet in de beste kwaliteit kunnen draaien
classe 3 : kan nog net, maar wil je 'meedoen' dan is het niet de handigste keuze
classe 4 : tja, het wordt allemaal wat vervelender als je soepel wilt gamen
classe 5 en lager : niet doen, tenzij je alleen maar Pacman speelt

@gast0225 daar geloof ik je best in maar wat ik probeer te zeggen is dat laptops gemaakt zijn voor mobiliteit en als je dus echt een goede videokaart wilt je beter voor een pc kunt gaan, want dat is goedkoper.

classe 1 : zijn prima kaarten, ook voor de wat nieuwere games
classe 2 : zijn best wel aardige kaarten al zal je de nieuwere games niet in de beste kwaliteit kunnen draaien
classe 3 : kan nog net, maar wil je 'meedoen' dan is het niet de handigste keuze
classe 4 : tja, het wordt allemaal wat vervelender als je soepel wilt gamen
classe 5 en lager : niet doen, tenzij je alleen maar Pacman speelt
Haha ik dacht al:"hoe kan het dat ik een klasse 4 kaart heb maar dat mijn laptop toch zo blijft hangen :P" ik dacht dat het andersom was

Hallo lezers,
Ik zou binnenkort een nieuwe laptop willen kopen, maar ik weet niet zoveel af van processors en videokaarten.
Ik zou er graag mee willen gamen op Low of Medium graphics zonder te veel lagg. (Minecraft, gta IV, world of warcraft, cod MW3)
Ik zag deze 3 Laptops staan :

TOSHIBA L50D-B-131

HP Pavilion 17-E177EB

HP 15-N210SB

Maar met welke van deze 3 zou ik het beste kunnen gamen ? Of heb je een andere laptop van maximum 600 euro die ik kan kopen in België ?
Alvast bedankt.

Ik denk dat je voor 600€ geen slechte 15,6" laptop koopt.
Als je er een hebt, vergelijk je niet meer zo snel en doe je het met wat je hebt.
Dat wil niet zeggen dat je van te voren niet goed moet opletten.

Zelf ben ik nogal gecharmeerd van Asus.
Als het snel moet zijn is een ssd schijf het overwegen waard.

succes er mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan