Vraag over 4G in combinatie met sim only

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brendaatje89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2014
Berichten
1
Mijn gsm contract is onlangs verlopen en nu ben ik op zoek naar een sim only abonnement. Op www.vergelijk-simonly.com heb ik een goedkope abbo gevonden. Ik wil deze nu afsluiten alleen wordt er gevraagd of ik 4G wil.

4G internet erbij afsluiten kost 5 euro extra, per maand. Ik doe thuis veel internetten op mijn mobiel, maar dit doe ik via WIFI netwerk. Is het verschil tussen 3G en 4G internet op je mobiel groot?

En vinden jullie het verschil tussen 3G en 4G 5 euro in de maand extra waard?

Graag hoor ik wat jullie er van vinden.
 
Dat ligt eraan hoe vaak je 3G/4G gaat gebruiken, want 4G is dan wel sneller maar de meeste mensen gebruiken meer WiFi dan 3G/4G.
Als je het echt nodig hebt omdat je bijvoorbeeld veel onderweg bent en/of veel bestanden moet besturen of ontvangen zoals video's, dan kan het wel handig zijn, anders is het meer een overbodige luxe.
 
Bij HI is het 4G netwerk nu 50mb/s qua snelheid en 3G 14.4mb/s. Het verschil is dus erg groot.
Het ligt er puur aan of je veel op het netwerk zit, dus of je het gaat gebruiken?

Als je veel buitenshuis bent kan ik het je sterk aanraden voor die 5,- !
 
Het lijkt me verstandiger om eerst aan de TS te vragen of zijn toestel 4G ondersteund? Zo ja, dan gebruikt de telefoon ook 4G en is die €5,- het meer dan waard. Indien niet, dan kun je wel een 4G abonnement hebben, maar gebruikt de telefoon gewoon 3G en is die €5,- weggegooid geld.

Klopt mijn vermoeden?


Jasper
 
Maar ik neem aan dat hij dat zelf wel weet? Plus dat is zijn vraag ook helemaal niet @Jaspertjeh ?!
Ik antwoord specifiek zijn vraag
 
En vinden jullie het verschil tussen 3G en 4G 5 euro in de maand extra waard?

Dan moet je nog maar een keer goed lezen. Ik geef antwoord op bovenstaande vraag! ;)

Dan even om op je vraag terug te komen: "Maar ik neem aan dat hij dat zelf wel weet?"
De TS heeft een gsm-contract dat onlangs verlopen is. Ga ervan uit dat dit gsm-contract een looptijd had van 2 jaar (of zelfs 1 jaar). Bestond er 2 (1) jaar geleden toen de TS dat contract afsloot al abonnementen met toestellen met 4G? Ik dacht het niet...

Het leek me daarom logisch om te vragen of het toestel 4G ondersteund.
 
Laatst bewerkt:
Brendaatje,

Ikzelf heb ook getwijfeld of ik 4G moest nemen. Het is echt super snel in vergelijking met 3G. Ik weet niet of je internet op je mobiel hiervoor al had, zo niet dan kan je het niet goed vergelijken. Ik denk dat 4G wel 3x zo snel is... wel moet ik zeggen dat ik sneller door mijn databundel heen ben. Daarnaast is het belangrijk dat je telefoon ook 4G aankan. Je kan ook 4G hebben bij een goedkope telefoon. 4G is immers de toekomst. Als je niet weet of je telefoon 4G aan kan dan kan je de volgende duim regel volgen: Is je telefoon in 2014 gemaakt, dan heeft hij (99% zeker) 4G. Als je telefoon in 2013 is gemaakt is er een grote kans (60%) dat je 4G hebt. Telefoons die ouder zijn hebben een kleine kans op 4G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan