SQL-query kolommen koppelen aan de hand van kolom waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxErwinxx

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een SQL-query. Ik probeer een kleine simpele plugin te maken voor wordpress. Maar het simple gaat voor mij niet op. Ik ben nog een beginneling en heb wat php en sql uitleg door genomen over het uitlezen van tabellen, en dacht bij me zelf dat moet lukken.. NOT Hopelijk wordt het geen ingewikkeld lang verhaal wat ik ga vertellen want ik weet nog niet zo goed hoe ik alles moet benoemen "volgens de vaktaal" en uitleggen.

Ik heb een tabel wp_users hier in staan namen met allemaal hun eigen id

Ik heb ook een tabel wp_usermeta hierin staan lidnummer, dieet etc.. Deze waardes staan allemaal in de kolom meta_key de waardes van lidnummer, dieet etc staan in de kolom meta_valeu.

ook in de tabel wp_usermeta is een kolom user_id die overeen komen met de id's van de gebuikers in tabel wp_users.

Nou mijn vraag:

Is het mogelijk te zoeken op b.v. lidnummer of dieet dat het zoek resultaat de namen van gebruikers zijn die in de tabel wp_users staan? De Id's komen wel overeen maar ik heb veel geprobeerd met de optie "join" maar dan kan ik wel tabellen koppelen maar geen kolommen en ook geen waardes van de meta_keys.

Een heel verhaal wat ik al dacht ik hoop dat iemand snap wat ik bedoel :)

Renee
 
Het is mij nog niet helemaal duidelijk maar wanneer er meerdere, verschillende, gegevens in één kolom staan gaat het een en ander niet echt eenvoudig worden.
 
De oplossing heb ik inmiddels gekregen voor de geïnteresseerd:

select u.id, u.display_name from wp_users u inner join wp_usermeta um on um.user_id = u.id where (um.meta_key = 'lidnummer' AND um.meta_value = '012345')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan