HELP: connectie maken met de database lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

woeshie

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2014
Berichten
27
Hallo,

Ik heb een website gemaakt. Nu moet ik verder met php. Ik heb op mijn Mac xampp geinstalleerd. Ik heb mijn bestaande map in de htdocs geplaatst. Ik heb testserver aangemaakt. Verwezen naar de map waar het in staat. Localhost opgegeven. Maar ik krijg geen connectie. foutcode 404. Wat moet ik doen?
Ik ben een beginner.
 
ik heb in phpadmin een databank aangemaakt. Ik heb een tabel aangemaakt met 14 kolommen. Maar sowieso zie ik geen van de standaard databanken die in php staan via dreamweaver. Ik heb geen gebruikersnaam en ww aangemaakt in php.
 
Gebruikersnaam en ww maak je aan in phpmyadmin.
Zonder kun je nooit verbinding maken met de database.
 
Ik heb de oplossing gevonden. url moest http://localhost/{map naam} ik heb default username en ww. nu werkt het wel. drie dagen gerommeld. nu nog een script voor login. :) beginners fun.
 
plus ik heb een connection.php aangemaakt. misschien hielp dat ook. Ik vind dit leuk, het lijkt alsof ik heel wat weet (is ook zo vergeleken met mensen die nog helemaal geen php kennen). Ik praat programmeur taal, leuk!
 
Het kan makkelijk zijn om je connectie in een appart bestand genaamd connection.php te stoppen om het overzicht te houden van wat waar in staat enzo, maar dit maakt niet uit voor de functionaliteit :)
Welkom in de wereld van het programmeren woeshie :)
Je zult merken dat er heel veel te leren blijft hoe veel je ook weet ;-) Het word pas echt interessant en ingewikkeld als je meerdere talen door elkaar gaat gebruiken :) Het is niet ongebruikelijk om voor een website een combinatie van HTML, CSS, PHP, MySQL en JavaScript te gebruiken bijvoorbeeld. :)
 
thanks, het is leuk om te zien dat ik wel begrijp dat wat de oplossing is, maar dat ik het nog niet zelf kan formuleren. Ik was gister tot laat bezig, met youtube filmpjes en coderen. Morgen weer verder. Ik heb een pittige klus voor mezelf geformuleerd, voor de eerste keer coderen. Ik ben al bezig met meerdere talen. HTML/CSS was easy maar PHP MySQL en Javascript, is een ander verhaal. Javascript heb ik via dreamweaver gedaan maar nog geen tutorial gevolgd. Van de rest wel. Ik probeer een site net zoals Funda te maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan