Spotnet Fout 931

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0183

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2014
Berichten
76
Hallo HelpMij

Ik ben super blij met Spotnet maar nu kan ik geen spots meer ophalen. Ik ben een maandje afwezig geweest maar wil nu spots ophalen. Gisteren stopte die halverwege en nu geeft ie deze foutmelding. Ik heb al gekeken op het Spotnet Forum maar dat maakte geen verschil. Nu dus de vraag wat ik moet doen? De foutmelding volgt : The connection attempt timed out, or the connection host has failed to respond. (931) Ik gebruik Ziggo als provider.

Kunt u mij helpen? Met vriendelijke groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tik in de adresbalk van de Verkenner eens letterlijk het volgende adres in: %programdata%\Spotnet
Na een druk op de Enter toets ben je dan in de Spotnet data map. Open hier met Kladblok het bestand servers.xml en controleer of daar wellicht iets in verkeerd is.
N.B.: Het wachtwoord kun je daar niet lezen of aanpassen omdat deze gecodeerd is.

Daarnaast kun je met dit tooltje de verbinding met je News Server testen:
http://www.duken.nl/news-server-tester/
 
Laatst bewerkt:
Hoi edmoor

Ik snap er niet veel van het wachtwoord klopt niet dat is een code dat is waarschijnlijk gedecodeert. Volgens mij alles goed. Dit staat er : <?xml version="1.0"?>

-<Spotnet>

<Server Connections="2" SSL="0" Port="119" Password="****************===" Username="*********" Server="news.ziggo.nl" Type="Headers"/>

<Server Connections="2" SSL="0" Port="119" Password="****************===" Username="*********" Server="news.ziggo.nl" Type="Downloads"/>

<Server Connections="1" SSL="0" Port="119" Password="****************===" Username="*********" Server="news.ziggo.nl" Type="Uploads"/>

</Spotnet>
 
Dat ziet er op zich goed uit. De gebruikersnaam is inclusief @ziggo.nl ? Ik heb geen Ziggo dus kan het wat dat betreft niet testen. Probeer het eens met dat test tooltje.

Of verwijder de inhoud van servers.xml en zet dit er voor in de plaats:

Code:
<Spotnet>
  <Server Connections="2" SSL="0" Port="119" Password="****************===" Username="*********" Server="news.ziggo.nl" Type="Headers"/>
  <Server Connections="2" SSL="0" Port="119" Password="****************===" Username="*********" Server="news.ziggo.nl" Type="Downloads"/>
  <Server Connections="1" SSL="0" Port="119" Password="****************===" Username="*********" Server="news.ziggo.nl" Type="Uploads"/>
</Spotnet>

Uiteraard wel eerste een kopie maken van servers.xml

Als laatste zou je de Spotnet database kunnen verwijderen. Deze wordt vanzelf opnieuw aangemaakt.
Het gaat dan om de bestanden met de .dbc en .dbs extensies in diezelfde map. Als je deze even verplaatst naar een andere map zal Spotnet ze opnieuw aanmaken.
 
Laatst bewerkt:
Poeh poeh wat heb je daar een verstand van zeg:d Ik heb getesten krijg de volgende melding : (10061, "Failed to connect: (10060, 'timed out') - Ik ga doen wat je hierboven hebt vertelt. alvast bedankt je1@news.ziggo.nl:119")
 
Dag edmoor,

Ik heb de News server getest maar er gebeurt echter niks dan bij elk plaatje staat ... Ik dacht dat het misschien aan de gegevens ligt. Maar u gebruikt zelf geen Ziggo dus dat kunt u niet weten. Maar ik heb zodra ingevuld. News.ziggo.nl doen poort 119 mijn gebruikersnaam een wachtwoord. Doe ik hier iets fout? Mvg Jordi
 
Vind je het erg als ik totaal geen touw kan vastknopen aan wat je schreef?
 
Sorry die server tester werkt niet goed. Krijg steeds alleen maar in beeld : ....
 
Ok, die tester ken ik niet. Die had ik ook maar gevonden. Heb je al op een andere manier geprobeerd om met je eigen gegevens op die nieuws server in te loggen? Er zal vast een mogelijkheid zijn om dat te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan