• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba gebruiken voor het invoegen van nieuwe regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo beste leden van deze forum,

In mijn bestandje zijn regels 1-14 zichtbaar. Deze regels hebben een opmaak (kleur, rand)

met behulp van vba code wordt regel 15 automatisch weer zcihtbaar wanneer data in kolom 14 wordt ingevoerd.

Probleem is dat de regel die verschijnt (regel 15) geen opmaak heeft.

Hoe kan ik mijn code aanpassen zodat de opmaak van regel 14 wordt overgenomen?

Bekijk bijlage voorbeeld shalhevet opmaak.xlsm

Alvast bedankt

Wis alles wat er staat onder " 'Cel ingevuld met iets = volgende rij zichtbaar maken"
en plaats er dit voor in de plaats:
Code:
With MyCell
If .Offset(1, 0).EntireRow.Hidden = True Then
.EntireRow.Copy
.Offset(1, 0).EntireRow.Hidden = False
.Offset(1, 0).EntireRow.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
.Offset(0, 1).Select
End If
End With
Application.CutCopyMode = False
End If
End Sub

Te veel rijen worden toegevoegd

Dank je Zapatr voor je hulp.

Ik heb de code aangepast. De opmaak wordt nu inderdaad doorgetrokken maar.... nu in plaats van 1 regel zichtbaar maken worden meteen alle regels zichtbaar.

Ik voeg het bestand weer toe met de aangepaste code.

als je in cel B15 een datum zet zie je meteen wat ik bedoel.

Bekijk bijlage voorbeeld shalhevet opmaak aangepaste code.xlsm

Gebruik 'Application.enableevents = false' boven aan de code, en zet het voor de 'end sub' weer op 'True'.
Zet de 'screenupdating' ook op false.

shalhevet,
als je in B14 wat invoert, staat er dan wat in B13 ?

Bedankt nu werkt het

De oplossing van HSV helpt.

Mijn code ziet er nu als volg uit:

Code:
Public Sub HideUnhideNextRow(MyCell As Range)
Application.EnableEvents = False
    If IsEmpty(MyCell) Then
        'Cel gewist
        'Wanneer het om een cel in kolom A gaat en de volgende rij is ook al leeg dan volgende rij terug hidden zetten
        If MyCell.Column = 2 And IsEmpty(MyCell.Offset(1, 0)) Then MyCell.Offset(1, 0).EntireRow.Hidden = True
    Else
        'Cel ingevuld met iets = volgende rij zichtbaar maken
        With MyCell
If .Offset(1, 0).EntireRow.Hidden = True Then
.EntireRow.Copy
.Offset(1, 0).EntireRow.Hidden = False
.Offset(1, 0).EntireRow.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
.Offset(0, 1).Select
End If
End With
Application.CutCopyMode = False
End If

Application.EnableEvents = True

End Sub

VenA - het gaat inderdaad over 1 bestand maar de vraag is toch anders. Hier vraag ik naar de opmaak bij het voegen van nw. regel terwijl in de andere topic vraag ik hoe ik de scroll area automatisch kan vergroten nadat een andere regel is toegevoegd.
Ik dacht dat het makkelijker is om twee topics te openen ook voor andere gebruikers die misschien met 1 van deze vragen zitten. Als ik alle vragen zou stellen onder een topic zullen jullie ook niet blij mee zijn denk ik... of begrijp ik de regels verkeerd?

In ieder geval is mijn probleem bij deze opgelost. Ik laat het nog even open zodat men kan reageren en zal het vanavond op slot zetten.

Bedankt zapatr en HSV voor jullie hulp

De 'application.screenupdating = false' ontbreekt nog onder 'application.enableevents = false' in de code.
Je hoeft het niet weer op 'true' te zetten, dat doet Excel wel automatisch voor je.

Graag gedaan

Zou je de vraag nog op opgelost willen zetten?
Bvd. en succes ermee.

Dat laatste is kennelijk te veel gevraagd.
Ongegrijpelijk.

Hoewel ik alle forum leden enorm waardeer snap ik soms jullie reactie niet.

De vraag was nog niet op opgelost status gezet omdat ik VenA nog de mogelijkheid wou geven om te reageren op mijn laatste bericht.

Wat is dan zo onbegrijpelijk aan?

En nee Zapatr het is helemaal niet te veel gevraagd maar ik ben ook niet iedere dag achter de pc en zie ook niet alles meteen.

Als ik wil kan ik ook wel in een opgeloste draad een reactie gegeven:d Dus dat hoeft je niet tegen te houden om als jouw vraag beantwoord is deze op opgelost te zetten. Je hebt inderdaad gelijk dat de vraag anders is maar eigenlijk is het een vervolgvraag op een draadje dat op mijn moment van schrijven nog open stond. En dat kan soms verwarrend werken of ondankbaar richting de helpers lijken. Maar mooi dat beide vragen naar tevredenheid opgelost zijn. Dat is toch het doel van dit forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan