counter

Status
Niet open voor verdere reacties.

christvandekar

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Berichten
11
Hi, ik ben op zoek naar een digitaal uitziende counter met groene cijfers, 5 getallen.
Maar dat is niet te vinden zonder allerlei reclame eronder en dat wil ik niet op mijn eigen site.
Wil iemand hier er misschien een script voor schrijven ?
Er is hier vast wel een vriendelijk iemand die de kennis ervoor heeft en een ander een plezier wil doen.
 
wat voor counter moet het precies zijn?
een counter die ALLE bezoeken "count" of een counter die unieke bezoekers "count"?
Dus dat elke pc op de wereld gelijk staat aan 1+ op de counter onafhankelijk van het aantal keren dat de pc de site bezoekt
 
Hij mag alle bezoeken tellen, als iemand meerdere keren de site bezoekt is dat ook wel leuk om te weten.

groeten; Christ
 
Hier heb je een database of bestand voor nodig om de resultaten in op te slaan. Als je alleen een tellertje hebt zou je het in een text bestandje op kunnen slaan. Ik kan een hele simpele voor je maken die puur de stand op hoogt als je de pagina waar het tellertje op staat opnieuw laadt.
 
Klinkt goed voor mij. op de pagina staat een i-frame en dat is het enige wat iedere keer laad, de hoofdpagina laad maar 1 maal per bezoek, dus jouw teller is voor mij
een goede oplossing en ik zou hem graag hebben, alvast bedankt :)
 
De index.html moet een index.php worden en er moet PHP uitgevoerd kunnen worden door de server.
Ook moet je zorgen dat er een bestandje genaamd counter.txt bestaat waar de PHP code bij kan. CHMOD 777 is het makkelijkste denk ik en geen echt risico met iets met zo'n simpele functie. Als je er niet uit komt raad ik je aan met de systeembeheerder die je hosting server beheerd te overleggen wat de beste oplossing is.
Er is ook een letter type nodig dat er digitaal uit ziet. Ik heb hier voor een gratis beschikbaar lettertype gepakt genaamd Let's go Digital Font regular van WLM fonts. Het staat je uiteraard vrij om een andere te gebruiken.
Ik hoop dat je hier mee verder komt, zo niet dan lees ik het hier wel en probeer ik een uitgebreidere uitleg te geven.

De PHP code voor het tellen is als volgt:

PHP:
<?php 
$old=file_get_contents("counter.txt"); 
$new=$old + 1; 
file_put_contents( "counter.txt",$new);
$display = str_pad($new, 5, "0", STR_PAD_LEFT);
?>

Verder moet de data ook in de Teller getoond worden.
Dit ziet er als volgt uit:
HTML:
<div class="counter">
    <?php echo $display;?>
</div>

De stijl voor de teller heb ik als volgt gemaakt, dit is CSS en kun je naar believen aanpassen.

Code:
    @font-face {
        font-family: digital;
        src: url('Let\'s go Digital Regular.ttf');
    }
    .counter {
        color: green;
        background-color: black;
        font-family:digital;
        font-size: 20pt;
        width: 80px;
        text-align:center;
    }
 
Laatst bewerkt:
Mij host geeft geen medewerking aan scripts van derden dus ik heb een beetje meer hulp nodig.

Kan ik zonder gevolgen mijn index van html naar php veranderen?
En zet ik alle code gewoon onder elkaar ook al is het php en html.
Moet het ergens specifiek op de pagina staan?

En waar zet ik de CHMOD 777? in een aparte map of zo?
 
Begrijpelijk van de host. De index van .html naar .php veranderen maakt normaal gesproken niks uit.
Als je de PHP code die ik je gegeven heb zo in plakt dan werkt dat, ookal is het HTML en PHP door elkaar. Door met <?php te beginnen en met ?> te eindigen weet de server welke delen hij moet uitvoeren voordat de pagina naar de client wordt gestuurd.
Het bestandje moet in de zelfde map staan als de index. Let wel op dat je het CHMOD commando alleen over het counter.txt bestand heen gooit en nergens anders over.

De CSS code moet ergens in een CSS bestand staan of tussen <style> tags, de PHP code is het handigste boven aan. De counter div met de php code die de waarde print moet waar je je counter wilt hebben in je site.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan