Apple Extreme 2013 Harddisk aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan de knalle

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
52
Beste Helpmij lezers,
Centraal al je opslag in huis is erg prettig. Nu had ik al een NAS schijf van Iomega ooit gekocht, een Home Media 2TB. Dit is een drama apparaat, zonder reden verdwijnt ie uit het netwerk en moet je deze opnieuw uitzetten/opstarten.
Volgens de computerwinkel lag het aan de router en heb na lang wikken en wegen vorig jaar een Airport Extreme gekocht, het torentje zonder interne schijf. Nu moet ik erbij zeggen, ik loop al heel lang tegen het probleem aan te hikken maar nu het vakantie wordt, krijg je weer tijd voor dingen.
Helaas was met de aankoop van de Airport extreme het probleem met de Iomega NAS niet opgelost, deze verdwijnt nog steeds uit het netwerk.
In maart dit jaar heb ik een Seagate expansion desktop harddisk 3TB aangeschaft, die dacht ik dan aan de Airport extreme te hangen.
Echter, ik krijg het niet aan de praat omdat we hier in huis met zowel Apple laptops als Windows machines werken.
De schijf was standaard geformatteerd voor Windows computers maar dan ziet de Airport Extreme de Seagate schijf niet.
Toen de Seagate schijf op de Apple geformatteerd en toen zag de Airport Extreme en de Macbook de schijf wel maar de Windows machines niet.
Het is frustrerend.
Is er een workaround om het aan de praat te krijgen?
Dank alvast.
 
Misschien als je deze naar FAT32 formatteert zien ze hem wel
 
Ik heb de schijf geformatteerd als FAT32 met een partitioneer programma op de PC. Als ik de schijf aan mijn MacBook hang is deze zichtbaar en kan ik er bestanden naar schrijven. Als ik de schijf aan de Airport Extreme hang, geeft het airport configuratie programma een melding dat de schijf moet worden hersteld. Dit heb ik 2x gedaan maar ondanks dat blijft de airport extreme de melding geven dat de schijf moet worden hersteld.
 
Ik denk dat je hem niet in partities moet verdelen
Probeer dat eens, en herstel hem als er geen data op staat
 
Dank voor je antwoord. Gisteravond ben ik er mee bezig geweest en heb ik de schijf naar Mac OS Extended (Journaled) geformatteerd. De schijf werd direct beschikbaar op de Apple machines. Daarna heb ik op de PC het Airport configuratie programma geinstalleerd en de schijf in dezelfde werkgroep gezet..guess what.. de schijf werd zichtbaar.. Alleen kon ik er geen bestand groter dan 4GB naar schrijven want hij zag de schijf als FAT? Voordat ik verder ging heb ik de PC opnieuw opgestart, wellicht hielp dat om grote bestanden te kopiëren. Helaas werd de schijf niet meer zichtbaar. Ik kan bij de instellingen van de Werkgroep op de airport extreme wel nog 'WINS' ingeven maar ik heb geen idee wat ik daar in zou moeten vullen.
 
Dat is inderdaad een limitatie van FAT je kunt geen bestanden groter als 4GB schrijven.
Ik heb ook geen idee wat je daar moet invullen
Suc6,
Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan