Een geïmproviseerd menu Start voor Windows 8!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan_Kol

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
58
Van die “charms” ben ik heel erg NIET gecharmeerd en zocht derhalve en oplossing. Het kostte wat rommelen maar ik heb er wat op gevonden en kan nu bijna à la Windows 7 en eerder aan de gang. IOBit Menu Start voor W8 heb ik even geprobeerd maar vond dat niks.
T/m Windows 7 en vermoedelijk weer vanaf Windows 9 (misschien bij update 8.1 in het najaar) kon je snelkoppelingen naar programma's "pinnen" aan het menu Start. En als je dat op kleine pictogrammen zette kon je er veel in kwijt.

Hierna wat ik heb gedaan met als laatste een schermafdruk van het resultaat

Eerst heb ik van alle programma's, die ik regelmatig gebruik en snel wil kunnen starten, een snelkoppeling op het Bureaublad gezet. De snelkoppelingen heb ik daarna van de door mij gewenste naam voorzien; dat kostte een half uurtje werk, mede dankzij Renamer gratis programmaatje van Denis Kozlov, helaas wel Engels of een andere taal die ons Nederlanders niet zo erg ligt.....

Vervolgens heb ik de werkbalk Koppelingen geactiveerd (Taakbalk > Rechtsklikken > Werkbalken > Koppelingen gaangevinkt) en deze voor de Taakbak en voor het blauwe W8 rechthoekje met 4 kleine rechthoekjes gesleept. Daarna deze verkleind tot er alleen nog "Koppelingen" met een dubbelpijlpuntje erachter te zien is.
Toen alle hernoemde snelkoppelingen van het Bureaublad geselecteerd en naar dat woordje Koppelingen gesleept en daarop losgelaten.
Vervolgens op het dubbele pijlpuntje geklikt en daar zie je alles staan. Toen de zaak nog even in de door mij gewenste volgorde gezet en ik heb weer een -zij het geïmproviseerd – Menu Start, zie hier:

06-07-2014-Start-W7.jpg
en dat lijkt op wat ik met koppelingen doe
4-7-2014-W8-startmenu-JK.jpg


Succes ermee!

Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Classic Shell staat nu ook in de lijst bij ninite.com onderaan de lijst Utilities
Handig om na een "fresh install" al je favoriete tools in één keer te installeren!
 
Ik had een met Classic Shell vergelijkbar programmaatjes van IOBit geïnstalleerd maar had er direct twee slechte ervarigen mee. De eerste was dat de starknop na herstarten van de computer soms op een willekeurige plek op het Bureablad verscheen (ook wel op de goede links onderaan) en ten tweede dat het aantal aan Start toevoegbare progrmma's zeer beperkt was.

En wat ik zo aan schermafdrukken van Classic Shell en andere vergelijkbare programma's zie is dat overal hetzelfde (is wellicht wel één en hetzelfde programma maar dat met kleine aanpassingen de rondte doet). Die beperkingen waren mijn reden om verder te snuffelen en deze oplossing te kiezen.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan