LCD beelscherm samsung

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwn

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2014
Berichten
5
hallo allemaal

Vanochtend toen ik wakker werd zag ik dat mijn beeld van de tv een samsung LE40C750R2W ( die ik aan had laten staan) flikkeren met een groene waas voor de rest zie je niet of nauwelijks beeld, aan de linkerkant is het wit en rechter kant zwart. het reageert ook niet op de afstandbediening.
als ik hem uitzet en weer aan, dan zie je de standby lampje gewoon zoals altijd een aantal keren knipperen en daarna valt het uit en het scherm flikkert. een aantal weken geleden begon het al horizontale strepen te vertonen over het hele scherm.

weet iemand wat hier de oorzaak van is en hoe ik dit kan oplossen.

help mij aub.
 
Laatst bewerkt:
Stekker trekken en 10 min later weer insteken.
Misschien is het probleem dan (tijdelijk) opgelost.

Verder zou ik eens nakijken of je nog garantie hebt.....
 
soort van zelfde probleem gehad maar dan met een pc videokaart was toen aan het overlijden dus ik denk dat het ongeveer het zelfde probleem zal zijn met de tv
 
Stekker trekken en 10 min later weer insteken.
Misschien is het probleem dan (tijdelijk) opgelost.

Verder zou ik eens nakijken of je nog garantie hebt.....

Nee dat is helaas niet de (tijdelijke) oplossing. zou je wel kunnen zeggen wat er aan mankeert?

Ik heb de tv net 3 jaar en garantie is denk ik al verstreken...
 
Vraag verplaatst van hardware naar televisie
 
Laatst bewerkt:
Verkeerd begrepen omdat je aangaf dat de garantie verstreken is.

Er zijn reparateurs die aan huis komen. Misschien doet Samsung dat ook, of de firma waar je hem kocht. Licht je goed in voordat hij komt over kosten.
Als het een goede is heeft hij het snel geschoten.
Tegenwoordig is repareren vaak modules vervangen.
Mocht dat zo zijn kan de reparatie snel verlopen als iemand aan huis komt.

Hiermee is jou vraag nog niet beantwoord, wat de oorzaak is. Ik heb een vaag vermoeden, maar ik weet er te weinig vanaf om dat zinnig te onderbouwen.
Dus, helaas. Laat een vakman komen.
Heel veel succes er mee.
 
Hallo

Dit :

"als ik hem uitzet en weer aan, dan zie je de standby lampje gewoon zoals altijd een aantal keren knipperen en daarna valt het uit en het scherm flikkert. een aantal weken geleden begon het al horizontale strepen te vertonen over het hele scherm."

Kan duiden op defekte/uitgedroogde condensatoren in de voeding.

Hier kun je duidelijk dergelijke voedingsprint van dit toestel zien:

http://www.benl.ebay.be/itm/SAMSUNG...io_TV_Hauptplatinen_Teile&hash=item2a3fb3fa64

Bedoel dan uiteraard de uitgangs voedings condensatoren die links te zien zijn ....

Mocht dit de oorzaak zijn , is het jammer dat dit al enkele weken aan de hand is , met mogelijk nutteloze bijkomende schade????

Een defekt tcon board is echter ook een mogelijkheid met deze symptomen ....

Hier is deze print te zien :

http://www.benl.ebay.be/itm/TV-Part...nd_Vision_TV_Boards_Parts&hash=item5d4d7af559

Indien je handig bent , kun je zelf het volgende doen:

Controleer de voedingscondensatoren visueel , of deze bol staan , of lekken. (indien defekt , deze uiteraard vervangen)

De flatcabels die van en naar het t con board lopen eens een paar keer in/uitpluggen om de kontaktjes zuiver te maken..

De connectoren zijn klein/fragiel , dus doe dit voorzichtig....

Mocht er meer aan de hand zijn , zal de nodige meetapparatuur/ervaring benodigd zijn , die jij zo goed als zeker niet bezit....

In dergelijke toestellen zijn levensgevaarlijke spanningen aanwezig , en mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn , niet zelf aankomen , maar dit laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Ik meen mij te herinneren dat dit model intern tamelijk warm wordt ... , persoonlijk zou ik beginnen met de voeding te controleren.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Laatst bewerkt:
hallo peter

bedankt voor je reactie.

ik zal het je laten zien wat de tv doet als ik het aanzet.

[video]View My Video[/video]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan