router op LAN aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

diegiebeet

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
82
dag,

Ik maak in een kantoorpand gebruik van internet via een LAN (vaste aansluiting uit de muur).

Nu wil ik hierop een router aansluiten zodat ik in mijn werkruimte wifi heb en draadloos kan werken met mijn laptop en met mijn wifi printer/ scanner. Ik heb nog een netgear wgr 614 v9 router die ik hiervoor wil gebruiken.

Moet dat in principe mogelijk zijn? Ik heb al flink lopen zoeken maar het lijkt me behoorlijk ingewikkeld, of valt dat wel mee?
 
Dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
Gewoon de LAN-kabel uit de muur in de correcte poort van je router steken, voeding aansluiten en je bent klaar om te gaan.
 
dag Diderik,
ik heb het geprobeerd en het werkt niet... wel verbinding met de router, maar 'beperkt', dwz geen internet.

iemand tips?
 
Heb je de DHCP van die router uitgeschakeld?
 
Ja, heb ik gedaan.
ik vroeg me verder af welke instellingen ik verder in de router zou moeten wijzigen

overigens, voor de zekerheid, welke poort wordt hierboven bedoeld met 'in de correcte poort van je router'. ?
 
Laatst bewerkt:
contact gehad met de netwerkbeheerder (op afstand, E zorg)
dhcp moet ingeschakeld blijven, verder zou het moeten werken maar dat doet het niet. Iemand gebeld die me volgende week kan komen helpen...
 
Even terugkoppelen: het is me zelf gelukt. Moest router2 met WAN op een LAN van router 1 aansluiten maar niet meer via de switch laten lopen. Heb nu een WEP2 beveiliging ingesteld, goed genoeg anno 2014?
Nu mijn wifi HP laserprinter nog op het netwerk aansluiten en we kunnen gaan werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan