IE 9 accelerator knop verschijnt niet meer....

Status
Niet open voor verdere reacties.

KDussel

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2014
Berichten
7
Hallo,

De blauwe acceleratorknop die bij IE 9 tevoorschijn kwam bij selecteren van een stuk tekst was erg handig om snel een vertaling te vinden. of snel naar Google zoeken of maps over te schakelen en dergelijke.

Maar..... sinds een paar dagen verschijnt dat blauwe icoontje niet meer na selecteren van stukje tekst....:confused:
En het gekke is dat is nu op al mijn drie pc's/laptops tw, 2x Vista en 1x W7 .
Wat zou er gebeurd kunnen zijn??

Wie weet hoe ik die acceleratorknop weer terug kan laten komen???

alvast bedankt
 
Kijk maar gewoon of accelerator niet toevallig op deze systeem uitgeschakeld is en schakel je die opnieuw aan, of ook misschien niet verwijdert is ? In dit geval kan je ook betreffende opnieuw toevoegen of installeren ...

KLIK -->> http://www.iegallery.com/nl-nl/addons?callback=true&featuretype=1

P.S. Alle jouw accelerators zijn natuurlijk bij Invoegtoepassingen te vinden en dat weet je toch ?? :( ?
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar gewoon of accelerator niet toevallig op deze systeem uitgeschakeld is en schakel je die opnieuw aan, of ook misschien niet verwijdert is ? In dit geval kan je ook betreffende opnieuw toevoegen of installeren ...

KLIK -->> http://www.iegallery.com/nl-nl/addons?callback=true&featuretype=1

P.S. Alle jouw accelerators zijn natuurlijk bij Invoegtoepassingen te vinden en dat weet je toch ?? :( ?

Bedankt voor reactie.....
Maar waar zie ik of en hoe die blauwe knop is uitgeschakeld.
Op de voorgestelde link( wist ik wel) kan ik nieuwe en andere accelerators toevoegen, maar bijv die naar GoogleMaps heb ik al staan bij de invoegtoepassingen, naast enkele anderen.
Alleen blijft de vraag: Waarom komt er geen blauwe acc.knop met dat pijltje na selecteren van stukje tekst ??
 
Ik weet niet echt wat je precies mee bedoelt :( :eek: maar weet wel ongv. als je ergens op een site bent waar je wat vertalen moet je kan dan stukje text op-blauwen en met rechte muis-kant op klikken vervolgens in submenu moet je op vertalen klikken of alleen maar aanwijzen, en die word gelijk ook vertaald ..

m8fbdi.jpg


Maar mocht je niet dat lukken kan je ook proberen jouw Explorer herstellen :(

10nhmr5.jpg
 
Hallo R.

Uit jouw voorbeeld blijkt dat jij ook GEEN Acceleratorknop krijgt na het "blauwen" van een stukje tekst op een site.

Natuurlijk kan ik ook rechtsklikken en dan de diverse optie kiezen...... maar tot voor kort kwam direct na het "blauwen"(selecteren) die Acceleratorknop.... waar je met de muis op kon gaan staan om de div. acc. gelijk te kunnen kiezen/aanwijzen enz.

Tja.... het is geen groot probleem, maar toch raar......
 
:confused: Na jah als je dus bij accelerators die bing vertaler hebt, dan kan je op die manier ook vertalen dan :D deze blauwe icoontje wat en zoals jij zegt ik herriner me niet :(

2zxtw6r.jpg
<<--Maar wie weet misschien wel blauwe icoontje zoals jij zegt kan je krijgen als die Bing verwijdert word ?? :( maar volgens mij ook zodra je Bing daar ALS accelerator in Invoegtoepassingen hebt blauwe icoontje is overbodig en dat is ook bedoeling toch, het is helemaal geen verschil tussen dan blauwe icoontje en die manier :D
 
Laatst bewerkt:
Tja...... natuurlijk kan je via het rechtsklik-menu ook terecht komen bij de ingestelde voorkeuzes aan accelerators, zoals vertalen met BING of Google Maps.......

Maar verdullemme... wat heeft er nu veroorzaakt dat het bekende icoontje van de accelerator is verdwenen....
Microsoft gaat er in de Help zo prat op.... ik verdenk ze ervan dat dit bij een van de laatste update gesneuveld is........
want het lukt me op diverse PC's/laptop niet meer, zowel met IE9 op Vista's als met IE10 op W7.........
 
Is er iemand nog geïnteresseerd in dit onderwerp?
Ik had ook dit probleem en heb het opgelost...
 
Ja ik wil graag weten hoe je die makkelijke optie weer teug hebt gekregen..

alvast bedankt
 
Hallo. Ik had hetzelfde probleem (blauwe acceletator verschijnt niet na selecteren van text)

Ik heb IE 11....daarvoor met IE 10 en nog vroegere versies kan ik me geen probleem herinneren

Heb het kunnen oplossen....

Zoals KDussel zegt is het inderdaad bij de updates te zoeken.

Ik heb ook rollback rx op mijn computer staan....dus kon ik naar hartelust updates verwijderen.
Als er iets zou verkeerd gaan was het geen ramp.(Updates komen toch terug nadat je ze verwijdert)


Korte uitleg :

1 IE (Internet Explorer) opnieuw instellen
2 Te beginnen bij de laatste:updates verwijderen(+eventuele herstarts)
3 Telkens na een verwijdering kijken of het probleem is opgelost.
4 Nu is het kiezen of delen:Gelijk welke (Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer)update die zich nog aanbied moet je "verbergen" wil je de acclerator behouden...



Lange uitleg :

Het zit bij de updates met de naam :

Cumulative Security Update for Internet Explorer 11 for Windows 7 for x64-based Systems ....Oftewel
Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 11 voor Windows 7 voor x64-systemen

Afhankelijk van je computer kan er ook windows 8,Vista,Xp staan.

Eerst nog zeggen Internet Explorer opnieuw instellen zoals ROYONIX zegt is een goed idee,maar dat bracht in eerste instantie niet de oplossing.


Want heb het gedaan : begonnen met een voor een de updates (met de laatste te beginnen) te verwijderen...met telkens de nodige restarts...een heel karwei geloof me.....

In mijn geval waren er 7 van die updates...en toen waren ze allemaal weg en was het probleem nog niet opgelost...en toen deed ik pas IE opnieuw instellen...en was het OK....maar wist ik dus nog steeds niet welke update(s) verantwoordelijk was voor het ongemak....


Dus herbegonnen en eerst en vooral IE opnieuw instellen gedaan.En toen weer de updates een voor een verwijderen.

Bij de vierde update die ik verwijderde was het ongemak opgelost...
Dus mijn 3 eerste updates hebben niet de fout:en die kan ik dus ook laten staan (in mijn geval dus.....dit zal in de meeste gevallen anders zijn...)

Vanaf nu zullen de updates die verwijdert zijn allen een na een terugkomen....die zul je allemaal moeten "verbergen" wil je de accelerator behouden

En er kwamen dan ook nog 2 updates die voorheen nooit op mijn computer stonden...Ook "verbergen" dus.

De 3 updates die ik mocht laten staan op mijn pc zijn:

KB2898785 --- KB2909921 ----- KB2925418


Degene die verwijdert zijn:

KB2957689 --- KB2962872 --- KB2976627 --- KB2977629 --- KB2929437 --- KB2987107.

Dit is nog geen week geleden gebeurd,en werkt IE nog naar behoren (niet te vergeten er zijn 6 updates deleted en verborgen)

Als IE later teveel zou opspelen moeten wellicht alle deleted updates(meer dan waarschijnlijk zal er slechts 1 update nodig zijn >>> de laatste ) terug geïnstalleerd worden...

Maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk...
Het is kiezen of delen :accelerator behouden en eventuele andere ongemakken van IE verdragen...ofje updates opnieuw terugzetten en geen accelerator meer...

Succes
 
Nog even zegggen......dit is dus duidelijk een bug vanwege microsoft.....
Hallo Microsoft? Wanneer doen jullie er iets aan?
 
Bedankt "ruudster101",

Wat bedoel je met IE opnieuw instellen?
Updates een voor een verwijderen lijkt mij erg omslachtig......
Als we niet weten welke update voor deze afwijking zorgt, dan doe ik maar niks en laat ik het er maar bij zitten. Die optie was wel gemakkelijk, maar niet onmisbaar.
Ook maar afwachten of MS nog aanpassing brengt.

KDussel
 
@ Kdussel.... Opnieuw instellen,daar heeft ROYONIX al een screenshot van getoond....
In mijn geval (IE 11) is het duidelijk welke update(s) de schuldige zijn...

Ik neem aan dat je ondertussen toch ook met IE 11 werkt?

Dus IE 11 is geînstalleerd en toen kwamen er updates in de loop der tijd >>>

Eerst : KB2898785 --- KB2909921 ----- KB2925418 die waren OK

En toen nog : KB2957689 --- KB2962872 --- KB2976627 --- KB2977629 --- KB2929437 --- KB2987107 die ALLEN de blauwe accelerator doen verdwijnen.....en zolang Microsoft daar niets aan doet zullen komende updates ook niet goed zijn...

Het begint dus bij KB2957689 maar die alleen verwijderen volstaat niet...de volgende updates hebben ook de fout en moeten ook verwijderd en "verborgen " worden,als je ze niet verbergt blijven die terugkomenVB Update verbergen.jpg

Hou je aan de 4 punten bij mijn vorige korte uitleg ...en klaar.
Men heeft het voordeel dat men nu al weet wat te doen... ik heb het moeten uitzoeken wat wat tijd heeft gekost....

Op een uurtje ...max 2 heb je de accelerator terug...
Vind je dat teveel werk of te omslachtig dan ben je niet te helpen....

Succes
 
Nee, met Window Vista werk ik nog met IE9.

Maar ik zal het "probleempje" maar als afgedaan beschouwen want anders blijf ik maar zitten met steeds die diverse updates blokkeren.

Zo erg is het probleem natuurlijk ook niet.
Wel een beetje dom van MS om zomaar een optie weg te halen zonder dat te melden.... maarja....


Iedereen bedankt voor meedenken.

K.Dussel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan