MsgBox hoe tijdsgebonden maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik ben op zoek naar een manier om een melding op het scherm te plaatsen (Excel 2007) die slechts enkele seconden (ik zoek nog naar de ideale tijdsduur) duurt. Ik denk aan een MsgBox zonder knoppen; dus dat de gebruiker niet iedere keer op Ok hoeft te klikken; bedoeling is dus slechts een korte mededeling dat een procedure is afgehandeld. Iemand een idee?
 
Dat kun je doen met een kleine userform die je "modeless" opent.
UserForm1.Show vbModeless

Dan een bepaalde periode pauzeren en het formulier weer sluiten.
Of met een timer in Userform_Initialize van een normaal geopend formulier die dan het formulier na een bepaalde periode weer sluit.

Wil ik wel voor je maken maar dat kan morgenavond pas.
 
Laatst bewerkt:
Of:
Code:
Sub hsv()
    CreateObject("WScript.Shell").Popup "Deze popup duurt drie seconden.", 3, "Waarschuwing: Je hoeft niet op OK te klikken", vbCritical
End Sub
 
Da's een leuke HSV! Die had ik niet bedacht.
 
edmoor, HSV, hartelijk dank; alle twee mogelijkheden werken. Ik las ergens op een Engelse site dat de manier van HSV soms problemen lijkt op te leveren, maar daar heb ik tot nu toe niets van gemerkt. Omdat deze kort en krachtig is gebruik ik deze manier dus. Toch ook de manier van edmoor al klaar staan voor als het nodig mocht zijn. Bijkomend voordeel van deze truc is dat je er een plaatje in kan stoppen; wel zo chique.
 
@Plotinus

De code van HSV werkt prima maar kan(wil) je ook de methode van edmoor publiceren?

mvg,
tkint
 
...en met plezier:

Code:
frmPrikbord.Show vbModeless
Application.Wait Now + TimeValue("00:00:02")
Unload frmPrikbord

Ik denk dat het voor zich spreekt.

Veel succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan