adresboek leeg, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Het adresboek van Outlook 2003 blijkt opeens leeg.Alle contactpersonen zijn verdwenen. Heeft iemand een idee hoe dat komt? Ik heb in elk geval niets in die richting ondernomen, zeker niet gewist. Mailadressen worden wel aangevuld als ik ze intik, ze moeten dus nog bestaan.
 
Hoi,
je hebt toevallig niet Windows Live geïnstalleerd? Outlook 2003, heb je Win XP? Of heb inmiddels ge-upgrade?
 
Er is een enorm verschil tussen de Autocompletion cache (dus als je een e-mail adres begint te typen in het AAN vak dat hij 'afmaakt' wat je intypt) en de Contactpersonen.
Contactpersonen moet je expliciet selecteren uit het adresboek, terwijl de Autocompletion cache niet in de Contactpersonen zit maar in een .NK2 bestand.

(Natuurlijk? :rolleyes:) vermeld je niet welke versie Windows je hebt, maar google op: location nk2 windows <jouw versie, bijv. XP>
en je vind waar het .NK2 bestand standaard staat. Die kun je dan (bijv.) openen met NK2Edit en dan exporteren, bekijken etc.

Tijs.
 
Ik heb Wind XP en wil in de eerste plaats weten wat er gebeurd is? Ik zou niet weten waarom het adresboek opeens leeg is...
 
Als je dan nu eerst een verslag doet wat je de laatste tijd met de pc gedaan hebt, zoals Mik Zjegger vraagt...dan kunnen we je wellicht een indicatie geven...
Maar dat dan ook alleen...
Of je daar je adresboek mee terugkrijgt... is nog maar de vraag...
Is Outlook wellicht de verbinding met het adresboek kwijt?
Via Google vind je zo waar in XP het adres boek hoort te staan en dan kijk je daar of het er nog is ... en of het de juiste is... Zoja, dan moet je die koppelen aan Outlook, zo neen.... verder zoeken of een nieuw adresboek aanmaken...
 
Ik heb wel geregeld een back up gemaakt met Norton Ghost. Vind ik daar mijn contactpersonen terug?
 
Ja... kijk in de map van het adresboek... kan zijn dat je meerdere (oudere) Ghosts moet checken om het laatste goede adresboek te vinden.
In een .gho bestand kijken doe je met ghost-explorer, die moet je ook hebben als je ghost hebt. Gevonden? Dan maak je een externe kopie op een veilige plaats en zet je daarna weer terug waar ie hoort.
 
Ik krijg volgende melding als ik het adresboek probeer te openen: De contactpersonenmap van dit adresboek kan niet worden geopend. De map is verplaatst of verwijderd of u hebt niet de nodige machtiging
 
Laatst bewerkt:
Excuus maar dat is voor mij Latijn, ik ben geen kenner. Ik geloof niet dat ik Windows live heb, wel Skype. Waar vind ik "geavanceerd"?
 
Zoek eerst het adresboek op:
http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook-help/bestandslocaties-van-outlook-HP003082210.aspx
station:\Documents and Settings\<gebruiker>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

is dus voor jou iets als C:\Documents and Settings\<jouwinlognaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Kan zijn dat je via de verkenner verborgen bestanden op zichtbaar moet zetten.

En... je mag wel Skype hebben.... maar het ging toch om het adresboek van Outlook 2003...
 
Ik wil nu in de eerste plaats checken of ik het probleem niet kan oplossen met een instelling te veranderen. Ik ben op jouw advies gaan zoeken naar Outlook
HP C schijf > documents and settings > HP eigenaar > application data > microsoft > outlook
maar dan kom ik trecht bij onbegrijpelijke cijfers...
Wat nu?
 
Maak eens een deel v/e schermafdruk en zet die eens hier neer. Kan het nu even niet volgen.
 
Sorry Andre, ik moest ff dringend naar buitenland, vandaar de stilte op het front. Ik bekijk het probleem opnieuw. De helpdesk van Microsoft geeft ook geen service maar voor outlook 2003 wegens te oud. Vooreerst deze vraag: ik merk dat er bij "Favouriete mappen" een map staat "Ongelezen e-mail" met 2.700 mails! Het blijkt dat ook de binnenkomende mails die al gelezen zijn ook daar gaan staan (in vetjes) en dus niet alleen in de Inbox. Mag ik die hele map niet wissen? Ze vormt mss een belasting op het systeem dat nu al zo traag werkt.
 
a. Je bedoelt de "Ongelezen e-mail". Die zie je (ook) terug in de mappenlijst onder Zoekmappen. Mag je gerust verwijderen: Eerst opzoeken onder Zoekmappen, erop rechtsklikken en kiezen voor "Verwijderen uit favoriete mappen". Dan er weer op rechtsklikken en kiezen voor "Ongelezen e-mail verwijderen" en dan Ja kiezen (waar ook duidelijk wordt vermeld dat de mails zelf niet worden verwijderd door die actie).
b. Het .NK2 bestand bevindt zich in XP onder:
Start -> Uitvoeren -> %appdata%\Microsoft\Outlook
Heet hetzelfde als het Outlook-profiel dat je gebruikt (met .NK2 als extensie, en wordt door Windows als type Office Data File aangeduid) én heeft het Office icoontje erbij, dus (in de bijlage, in mijn geval) is het dus het tweede bestand van boven (=Outlook.nk2) omdat mijn Outlook-profiel "Outlook" heet.
Jouw .NK2 bestand kun je openen in (bijv.) NK2EDIT waar ik het eerder over had.

Tijs.
 

Bijlagen

  • SP32-20140721-104622.jpg
    SP32-20140721-104622.jpg
    4 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
A.Dankje Tijs. De map is nu verwijderd.
b. Als ik doe wat je zegt (via "uitvoeren") kom ik idd terecht bij Outlook Office data File (720kN) maar als ik daarop klik krijg ik een waarschuwing: "U probeert een bestand Office data File (.NK2) te openen. Dergelijke bestand wordt door het besturingssysteem en diverse programma's gebruikt. Bewerken of wijzigen van dergelijke bestanden kan schadelijke gevolgen hebben voor uw systeem". Wat nu? toch openen? En dan?
 
**KUCH**
Ik heb het meermalen over NK2EDIT gehad: Je kunt dat NK2 bestand niet 'gewoon' openen, je moet daarvoor een hulpprogramma zoals NK2EDIT gebruiken!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Klik ik dan op "'Openen met" ? en krijg ik dan de mogelijkheid te openen met NK2edit? zonder problemen?
En nog dit: er was sprake van de mogelijkheid dat ik niet de nodige machtiging heb (of niet meer heb, want tot dan werkte de lijst van contactpersonen normaal). Kan ik die machtiging ergens inschakelen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan