Geblokkeerd door provider wegens versturen SPAM of virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoefff

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
2.862
Goedeavond allemaal.

Krijg net het verzoek of ik raad weet bij het volgende probleem.

Bij het openen van 2 tablets komt de melding dat de mail geblokkeerd is door de Provider wegens verzenden Spam, Virus etc.
Tablets, pc's etec. dienen malwarevrij gemaakt te worden.

Nu ben ik absoluut niet op de hoogte met de beveiliging van Ipads.
Volgens mij hebben ze beide geen protectie ( zou ook niet nodig zijn met Apple).
Maar enfin hoe scan ik deze en waarmee?

Graag advies.
 
apple heeft helemaal geen extra beveiliging of antivirus nodig daar het wordt geleverd door de updates die mac OSX krijgt ......kun je is even die mail doorsturen aub?
 
Ik heb momenteel niet de beschikking over die tablets. Ga het morgen uitzoeken.
Weet dat er 1 mailaccount van de Provider op wordt binnengehaald en nog een ander mailaccount.
Beide tablets geven bij aanzetten die melding.

Het mailaccount van de Provider wordt eveneens op een Win7laptop met Outlook2013 binnengehaald en geeft daar geen foutmeldingen.
Alleen op de 2 Ipads zodra deze aangezet worden, komt de melding.

Zal morgen in ieder geval eerst maar eens Provider bellen en vragen of deze blokkade van hen komt dan wel van een derde partij.
 
Laatst bewerkt:
welke provider heb je? ik heb dat ook wel eens gehad bij zeelandnet namelijk...
 
Wat was de oplossing? Deze persoon is inderdaad klant bij ZeelandNet.

Ben er inmiddels achter dat ZeelandNet klanten blokkeert wiens ip op Spamhaus.org voorkomt.
Dit kan door misbruik ip gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Mooie provider dus :D #not Kijk ook ff bij het internetgebruik, miss lid van botnet?
 
@thomasb, dus providers die hun netwerk beschikbaar en probleemvrij proberen te houden zijn in jouw ogen niet goed bezig.

Als het goed is heeft TS ook een email gehad met daarin een omschrijving op basis waarvan de afsluiting is geconstateerd. Post dat bericht eens hier (zonder persoonlijke gegevens). Kunnen we mogelijk een hint geven met wat je zou kunnen doen.
 
Inmiddels Vrijgegeven door Provider en listed in Spamhaus verzocht om verwijdering.

Word je bij Spamhaus vermeld, word je door ZeelandNet geblocked.
Je krijgt dan wel een melding wat je allemaal kan doen: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN...,Case=obj(75828),TS=ZeelandnetNL#.U8PKmsuKC70

Ik had graag gezien dat ZeelandNet je dan ook vertelt wat, hoe en wanneer i.p.v. gebruik te maken van melding bij Spamhaus.
Dus zelf heeft geconstateerd dat dit plaats vindt. Misbruik van ip/mailadres is immers mogelijk.
 
Heb zoiets wel eens bij XS4all gehad.
Zat een uitgebreid stappenplan bij waarin werd beschreven welk virus (waarschijnlijk) mijn PC heeft besmet en welke tools ik moest gebruiken om logbestanden te genereren welke aan tonen dat de PC virusvrij is.
Heb dus eerst gegoogled hoe het bewuste virus (Torpig) te verwijderen, vervolgens verwijderd (niets gevonden trouwens), en vervolgens logbestandjes gegenereerd welke ik naar hun moest mailen.
Had alleen nog beperkt toegang tot internet via een proxy ofzo waardoor hun netwerk verder veilig bleef.
Na inspectie van de logs hebben ze toen de verbinding weer vrijgegeven.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan